ارائه گزارش طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان

شانزدهمین نشست ستاد توسعه خاوران با محوریت تبیین ماموریت‌ها، چشم‌انداز و ابعاد سند راهبردی آمایش، ارائه گزارش طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان برگزار شد.

حمید ملانوری  استاندار خراسان جنوبی روز دوشنبه در شانزدهمین نشست ستاد توسعه خاوران افزود:

 ورود دستگاه‌های حمایتی و خدماتی از قبیل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به ستاد توسعه خاوران اظهار داشت: ستاد اجرایی در قالب خدماتی که در سال جاری ارائه می‌کند، می‌تواند در حوزه پرداخت تسهیلات کمک‌کننده باشد.

وی گفت: برای درخواست، پیشنهادات و مصوباتی که انجام شده در قالب حمایت از طرح‌های اشتغالزا و کوچک تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و برای طرح‌های متوسط و بزرگتر تا ۱۰ میلیارد تومان با کارمزد ۱۰ و ۱۸ درصد تسهیلات پرداخت خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: بنا بر اعلام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طرح‌هایی که توجیه اقتصادی داشته و بتوانند به نتیجه مطلوب برسند تا چهار درصد تخفیف کارمزد لحاظ خواهد شد.

وی عنوان کرد: یکسری طرح‌ها توسط ستاد اجرایی پیشنهاد شد که مورد بررسی قرار گرفت و بعد از کارشناسی در قالب اجرای طرح‌های اقتصادی از سوی این ستاد یا مشارکت با سرمایه‌گذار بخش خصوصی است که نتایج آن در جلسات بعدی اعلام می‌شود.

ملانوری درخصوص پیشنهاد استان بدون بیکار هم گفت: نمی‌توان انتظار بیکاری ۱۰۰ درصدی در استان یا منطقه‌ای را داشت اما می‌توان کاری کرد افراد جویای کار بیکار نباشند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: امسال ۲ هزار و ۶۰۰ طرح اشتغالزایی در قالب طرح سحاب تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

سید مجتبی موسوی افزود: از این میزان تاکنون حدود ۶۵۰ طرح اجرا شده و ۶۸۰ طرح برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده است.

وی بیان کرد: از سال ۹۷ طرح سحاب (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت) با هدف ایجاد و توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی و افزایش سطح توان درآمد افراد روستایی در حال اجرا است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی اظهار داشت: در قالب طرح سحاب تاکنون ۶ هزار طرح اشتغال به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در ۱۱ شهرستان توسط روستاییان ایجاد شده است.

وی گفت: در زمینه توانمندسازی اقتصادی بنگاه محور تاکنون در بیش از ۱۲ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۵ میلیارد تومان و در طرح‌های تسهیلاتی نیز ۱۸ طرح به میزان ۱۴۶ میلیارد تومان مشارکت داشته‌ایم.

موسوی افزود: در پروژه‌های عمرانی و زیربنایی ۲۶۶ پروژه در حوزه سلامت، مدارس، راه، آب، مساجد، خانه عالم و از این قبیل داریم که ۷۵ درصد پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومان اجرا شده است و تا پایان سال ۱۴۰۰ همه پروژه‌ها تکمیل می‌شود.

وی گفت: خدمات بیمه‌ای برای ایتام تحت عنوان طرح مهدوی را داریم که بیش از ۲ هزار نفر از روستاییان و هزار و هفت یتیم زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

موسوی عنوان کرد: تاکنون بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و تا پایان سال نیز ۱۴۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه روستایی برای هر متقاضی تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به طرح مشارکت سهامی برای بخش صنعت گفت: در این طرح تا ۴۹ درصد و تا سقف ۱۰ میلیارد تومان و پروژه‌های خاص تا سقف ۵۰ میلیارد تومان مشارکت می‌کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی افزود: سهم مشارکت ۴۹ درصد و حداقل ۳۴ درصد است که از سه تا پنج سال در سود و زیان طرح مربوطه مشارکت داریم و بعد از اتمام مشارکت از طرح خارج شده و با قیمت کارشناسی روز سهام خود را واگذار می‌کنیم.

وی گفت: تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۱۰ درصد و تا سقف ۱۰ میلیارد تومان کارمزد ۱۸ درصد است و در صورتی که طرح اشتغالزایی و سودآوری داشته باشد در کارمزد چهار درصد تخفیف لحاظ می‌شود.

موسوی بیان کرد: در بخش روستایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به افراد بیکار یا حقوق زیر ۷۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود و برای استفاده از تسهیلات بنیاد برکت متقاضیان باید وارد سامانه اشتغال شده و ثبت‌نام کنند که طی دو هفته طرح پذیرش یا رد خواهد شد.

وی افزود: درخصوص خدمات اجتماعی تاکنون مربوط به کرونا، بسته‌های معیشتی و سایر موارد ۲۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که تا پایان امسال ادامه دارد و ابتدای مهر نیز هزار و ۲۰۰ بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.

شانزدهمین نشست ستاد توسعه خاوران با محوریت تبیین ماموریت‌ها، چشم‌انداز و ابعاد سند راهبردی آمایش، ارائه گزارش طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان برگزار شد.

کد خبر 2407

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =