آغاز گام ششم رزمایش همدلی در استان بوشهر

گام ششم رزمایش همدلی و احسان امروز در مصلای جمعه بوشهر و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر آغاز شد.

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین گفت: ستاد مردمی حمایت از درمان بیماران کرونایی که در روزهای سخت این بیماری تشکیل شد، توانست در این مدت منشأ خدمات فراوانی برای هم‌استانی‌ها باشد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: تأمین داروهای کرونایی کمیاب به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان، تهیه صدهزار سرم برای مراکز درمانی، تبدیل مصلاها و حوزه‌های علمیه به مراکز نگهداری بیمار یا تزریق واکسن و تخصیص ۲۵۰ میلیون تومان برای تجهیز مراکز واکسیناسیون  در شهرستان‌های ده‌گانه بخشی از این خدمات است.

او به کمبود امکانات بیمارستانی در شرایط کرونایی در استان به‌عنوان یکی از مسائل اصلی هم اشاره کرد و گفت: در این راستا با تقسیم‌بندی استان به مناطق پنجگانه توانستیم کمبودها را شناسایی و برای رفع بخشی از آن‌ها اقدام کنیم که در این مسیر می‌توان به افزایش تخت‌های بیمارستانی، اضافه شدن دو دستگاه سی‌تی‌اسکن، تعمیر یک دستگاه سی‌تی‌اسکن، تأمین ۴۵ هزار سرنگ و سایر تجهیزات پزشکی و درمانی اشاره کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان بوشهر هم با اشاره به این‌که این ستاد تاکنون بیش از ۵ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کمک کرده است، گفت: امروز هم ۲۵ دستگاه کپسول اکسیژن بزرگ به این دانشگاه اهدا می‌شود.

سیدمحمدحسن تقی‌زاده افزود: از آغاز همه‌گیری کرونا تا کنون در استان بوشهر این ستاد بیش از ۶۰ هزار بسته معیشتی را میان نیازمندان توزیع کرده است.

او اضافه کرد: مجموعه کمک‌های اجرایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به مردم استان بوشهر در شرایط کرونایی بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان بوشهر افزود: ۵ هزار و۳۴۰ بسته نوشت‌افزار هم در آغاز مهر در اختیار دانش‌آموزان نیازمند استان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 2435

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =