هزار و ۱۸۲ طرح اشتغال اجتماع محور در خراسان جنوبی اجرا شد

بیرجند- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در خراسان جنوبی گفت: هزار و ۱۸۲ طرح اشتغال اجتماع محور از ابتدای سال با همکاری تسهیل گران و مجریان ستاد اجرایی در خراسان‌جنوبی اجرا شد.

به گزارش صداوسیمای خراسان جنوبی، سید مجتبی موسوی ظهر پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهارکرد: ستاد اجرایی فرمان امام با مجموعه‌های آن در خراسان‌جنوبی هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌اند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: علی‌رغم اینکه خراسان‌جنوبی از جمله استان‌های پهناور کشور محسوب می شود، ۳۰ مجری و تسهیل‌گر ما توانستند خدمات بسیار خوبی را به مردم و به ویژه محرومان و نیازمندان ارائه دهند.

موسوی ادامه‌داد: اغلب مجریان و تسهیل‌گران ما نیروهای جوانی هستند که در روستاها در مبحث اشتغال خرد فعالیت می‌کنند.

وی گفت: در بحث مشارکت وتوانمند سازی اقتصادی و توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی در قالب طرح های اقتصادی اجتماع محور و طرح های اقتصادی بنگاه محور و طرح های اقتصادی تسهیلات محور ستاد اجرایی تا ابتدای سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۳۰ میلیارد تومان با اجرای پنج هزار و ۶۳۷ طرح در خراسان‌جنوبی هزینه شده است.

ایجاد ۲۸ هزار و ۶۵۸ فرصت شغلی
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان‌جنوبی اظهارکرد: ماحصل این طرح ها ایجاد  ۲۸ هزار و ۶۵۷ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم بوده که ۱۲ طرح، طرح بنگاه محور اقتصادی با ظرفیت اشتغال زایی ۱۱ هزار نفر و حجم سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان، ۵ هزار و ۶۰۷ طرح اجتماع محور با ظرفیت اشتغال زایی ۱۶ هزار و ۸۲۱ نفر و حجم سرمایه گذاری ۵۸۰ میلیارد تومان بوده است.

موسوی با اشاره به اینکه ۱۷ طرح تسهیلات محور با ظرفیت اشتغال‌زایی ۵۵۱ نفر و حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۶ میلیارد تومان و ۶ طرح کارگاهی با ظرفیت اشتغال‌زایی ۲۵ نفر و حجم سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد تومان انجام شده، گفت: همچنین ۲۶۶ طرح عمرانی و زیر بنایی با ۸۲ میلیارد تومان را داشته‌ایم که پیش بینی می‌شود تا پایان سال تمام طرح‌ها عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال در بحث اشتغال اجتماع محور هزار و ۱۸۲ طرح توسط تسهیل‌گران و مجریان ما در روستاها اجرا شده است، بیان‌کرد: پیش بینی ما این است که تا پایان سال نیز سه هزار طرح با ۱۴۵ میلیارد تومان اجرایی شود.

انعقاد تفاهم نامه با هدف فعال شدن معادن خراسان جنوبی
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان‌جنوبی گفت: به زودی بحث انعقاد تفاهم نامه و سرمایه گذاری را در مبحث معادن(خاک های معدنی و فلزی و فرآوری آنها) را خواهیم داشت با توجه به اینکه استان خراسان جنوبی در این مبحث بسیار غنی است. 

وی بیان کرد: انعقاد تفاهم نامه الگوی پیشرفت جوانی برای بیرجند بین بنیاد ۱۵ خرداد با استانداری خراسان‌جنوبی نیز صورت می‌گیرد.

موسوی ادامه‌داد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پیشرفت منطقه‌ای با محوریت حلقه‌های میانی، استانی و گروه‌های جهادی برای نهبندان، سربیشه و زیرکوه با حجم سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال با هدف خدمت‌رسانی هدفمند برای اقشار آسیب‌دیده را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: به زودی راه‌اندازی خانه‌های برکت احسان را در راستای کاهش آسیب‌های محلات حاشیه نشین ویژه افراد زیر ۳۰ سال  با هدف جلوگیری از موازی‌کاری در این موضوع را نیز خواهیم داشت.

کد خبر 2493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =