تحویل ۱۴۰۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول توسط ستاد اجرایی فرمان امام

به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و مشارکت سایر نهادها، ۱۴۰۰ خانواده دارای دو معلول به بالا صاحب خانه شدند.

صبح‌امروز (سه‌شنبه) در مراسمی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی و هیئت همراه، معاونان هماهنگی و اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بنیاد برکت و معاونان بنیاد مسکن و سازمان بهزیستی در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام، آیین تحویل ١۴٠٠ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول به بالا برگزار شد.

سیدمصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: سال گذشته تفاهمنامه مشترکی به منظور ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول بین ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن منعقد شد که سهم ستاد در این قرارداد ۵۰ میلیارد تومان تعیین شد.

وی افزود: بعد از یکسال، ١۴٠٠ واحد از این خانه‌ها در هر ۳۱ استان کشور ساخته و آماده شده و امروز تحویل صاحبان آن میشود تا بخشی از بار سنگینی که بر روی دوش این افراد است برداشته شود.

سیدهاشمی گفت: حداقل متراژ ساخته شده برای هر واحد ٧٠ مترمربع و حداکثر آن ٩٠ مترمربع است که با توجه به موقعیت مکانی این میزان متغیر می‌شود، همچنین این واحدها به گونه‌ای طراحی شده که نقل و انتقال معلولان با مشکل مواجه نشود و شرایط لازم در طراحی آنها لحاظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون ٣ هزار طرح اقتصادی اجتماع‌محور برای معلولان توسط بنیاد برکت اجرایی شده است.

او با اشاره به اینکه حل معضل مسکن افراد محروم یکی از سیاست های جدی ستاد اجرایی فرمان امام است افزود: قرارداد ساخت ١۶٠ هزار واحد مسکونی ارزان قیمت را برای محرومین امضا کرده‌ایم که این واحدها طی ٢ سال ساخته خواهند شد و  از این تعداد ۵٠ هزار واحد در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام همچنین از ورود این مجموعه برای بازسازی مدارس و منازل آسیب‌دیده در زلزله اندیکای خوزستان خبر داد و افزود: حسب دستور ریاست ستاد اجرایی فرمان امام، بازسازی و تعمیر کامل ۵۴ مدرسه و  ۴٠٠ واحد مسکونی آسیب‌دیده در زلزله اخیر اندیکا در دستور کار بنیاد برکت قرار گرفت، همچنین برای جبران مشاغل از بین رفته در این منطقه نیز ١۵٠ طرح اقتصادی اشتغالزا را در اندیکا اجرا خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: اصل در حکومت پیامبر(ص)، زمینه‌سازی برای فعالیت اقتصادی مردم بوده و قوانین اقتصادی به ترتیبی بوده است که مردم خودشان کار اقتصادی انجام دهند. تنها جایی که پیامبر(ص) دستور دادند که از بیت‌المال برای مردم هزینه شود در حوزه مسکن بوده است.

حجت‌الله عبدالملکی افزود: برای جامعه اسلامی مسکن و سرپناه مهم است و اگر مردم خودشان نتوانند آن را تهیه کنند، حکومت موظف است برای آنها هزینه کند. در این اولویت‌بندی افرادی مانند محرومین و معلولین در صدر اولویت‌ها قرار دارند.

وزیرکار افزود: معلولان و خانواده‌های آنها حقی به گردن دولت و حاکمیت و مردم و خیرین دارند که مهمترین آن تأمین مسکن مناسب است.

وی با قدردانی از اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه خدمت‌رسانی به مناطق محروم و تلاش برای ایجاد فرصت‌های برابر در کشور گفت: از ستاد اجرایی فرمان امام ممنونم بابت ورود به مقوله مسکن معلولان و طراحی یک مدل خلاقانه و جهادی برای هم‌افزایی و به خدمت گرفتن توان سایر نهادها که قابل تکثیر در همه‌جای کشور هم هست و قطعا دولت سیزدهم هم از این به بعد کمک بیشتری خواهد کرد تا به جایی برسیم که هیچ خانواده دارای معلولی معضل مسکن نداشته باشد.

در ادامه این مراسم کلید دو واحد مسکونی در استان تهران به صورت نمادین به دو خانواده دارای دو معلول اعطا شد. همچنین در ارتباطی ویدئوکنفرانسی با سه استان کرمان، کردستان و گیلان، تعداد دیگری از این واحدها تحویل صاحبان خود شدند.

کد خبر 2568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =