اجرای گام دوم طرح جهش تولید در دیمزارها در استان گلستان

اجرای گام دوم طرح جهش تولید در دیمزارها در استان گلستان

اجرای گام دوم طرح جهش تولید در دیمزارها در استان گلستان
سلمان زاده مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ره استان گلستان از اجرای گام دوم طرح جهش تولید در دیمزارها در استان گلستان و 14 استان دیگر کشور خبر داد.
سلمان زاده با بیان اینکه این طرح به کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرا می‌شود، اظهار داشت: این طرح به مدت ۵ سال برای افزایش محصولات کشاورزی بخصوص کلزا، گندم و جو و علوفه که وابسته به نزولات آسمانی و دیم هستند اجرا می شود.
وی با اشاره به اهداف طرح جهش تولید در دیمزارها افزود: این طرح با استفاده از مکانیزاسیون جدید شخم زدن زمین کشاورزی، برای جلوگیری از فرسایش خاک و ذخیره سازی آب صورت می‌گیرد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ره استان گفت: این طرح بخشی از هزینه های کشاورزی به روش دیم را دولت پرداخت می کند گفت: روشهای نوین کشاورزی باعث افزایش استفاده بیشتر از آب و جلوگیری از فرسایش خاک می شود.
وی با بیان اینکه در اراضی دیم  ۱۵ استان در نظر گرفته شده پرداخت تسهیلاتی از قبیل خرید ادوات کشاورزی و کمک هزینه بیمه محصولات بر عهده دولت است افزود: این طرح با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی استان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان عملیاتی می شود. 
سلمان زاده با بیان اینکه افزایش تولید در دیمزارها با استفاده از ادوات و روشهای نوین کشاورزی همچون اجرای خاکورزی حفاظتی، استفاده از کودهای بذرمال، ریزمغذی ها و رعایت تناوب زراعی محصولات قابل دسترسی است که این موارد در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان مورد نظر قرار گرفته است گفت: از امتیازات این طرح ارائه تسهیلات قرض الحسنه  برای خرید ادوات کشاورزی همچنین برخورداری از بیمه یارانه‌ دار محصولات کشاورزی است. 
وی خاطر نشان کرد: با جدیت و تلاش در اجرای موفقیت آمیز این طرح می توان به نتایج قابل توجهی در تولید دست یافت.
افزایش سطح زیرکشت طرح جهش تولید در دیمزارهای استان گلستان  به ۷۰ هزار هکتار در سال زراعی جاری
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان گفت: سهم استان گلستان در طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی جاری به ۷۰ هزار هکتار افزایش یافته است.
وی جهش تولید در دیمزارها در گفتگو با خبرنگاران در ارتباط با حمایتهای ستاد اجرایی فرمان امام ره در امر جهش تولید در دیمزارهای استان گفت: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی برای مقام معظم رهبری، طرح جهش تولید در دیمزارها با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سال ۱۳۹۹ تقدیم مقام معظم رهبری شد و بعد از بررسی، مورد تایید ایشان قرار گرفت و ۶ استان در کل کشور به عنوان استان های پایلوت برای اجرای این طرح تعیین شدند.
وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام ره به عنوان پشتیبان این طرح اجرای وظیفه می کند، گفت: طبق تفاهم نامه بین وزارت جهادکشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام ره این وظایف شامل بیمه کشاورزی برای ترغیب و ایجاد انگیزه کشاورزان، تامین اداوات و ماشین آلات کشاورزی برای کشاورزان، ترویج و آموزش کشاورزی و حمل و نقل و ... می باشد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان با اشاره به اجرای این طرح در سال اول و کسب نتایج مطلوب گفت: نتایج کسب شده در سال اول زراعی  جهت استحضار و کسب تکلیف تقدیم  مقام معظم رهبری شد که بعد از 3 روز مورد تایید رهبری قرار گرفته و ایشان یه استمرار این طرح تاکید کردند و با برنامه ریزیهای وزارت جهاد کشاورزی و حمایت ستاد اجرایی فرمان امام ره این طرح به ۱۵ استان گسترش یافته و سهم استان افزایش یافت.

کد خبر 2599

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =