کاروان اشتغالزایی و برکت ستاد اجرایی فرمان امام به تایباد رسید

به همت گروه اقتصادی تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام و با هدف کمک به تأمین امنیت زنجیره غذایی کشور، مجتمع بزرگ دامداری و کشت زعفران در تایباد افتتاح شد.

آیین بهره‌برداری از طرح‌های حوزه امنیت غذایی ستاد اجرایی فرمان امام صبح امروز (چهارشنبه۱۹ آبانماه) با افتتاح فاز اول دامداری صنعتی ۲۰۰۰ رأسی، فاز اول بزرگ‌ترین زنجیره پرورش شترمرغ شرق کشور وهمچنین ۲۰۰طرح اشتغالزایی و تکمیل زنجیره ارزش زعفران در شهرستان تایباد استان خراسان رضوی و با حضور مسئولان ستاد اجرایی و مقامات استان برگزار شد.

 مدیرعامل گروه اقتصادی تدبیر ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: عزم ستاد اجرایی جزم است که در زمینه زعفران با هر مقداری که همکاری و سرمایه‌گذاری و تسهیلگری باشد همکاری کند و وسیله‌ای برای توسعه این صنعت در استان‌های خراسان شویم.  

عارف نوروزی با اشاره به اینکه در فصل برداشت زعفران کشاورزان توسط واسطه‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند و محصول‌شان را با قیمت نازل می‌فروشند، بیان داشت: در منطقه تایباد با همکاری سازمان بورس انبار ذخیره زغفران ایجاد کردیم و کشاورزان با سپردن زعفران به این انبار، گواهی سپرده زعفران می‌گیرند و با آن وام می‌گیرند تا در وقت مناسب با قیمت مناسب زعفران خود را به بازار عرضه کنند.  

نوروزی با تاکید بر اینکه مرزنشینان مرزبانان طبیعی کشور و یک کانون اقتصادی و فرهنگی مناسب برای کشور هستند و باید مورد حمایت دستگاه‌های حاکمیتی باشند، بیان داشت: ستاد اجرایی فرمان امام در اجرای منویات رهبر انقلاب در رسیدگی به مناطق مرزی و مخصوصا منطقه تایباد آستین همت بالا زد و یک سلسله اقدامات را شروع کرد.  

وی افزود: مشارکت مردم را نباید فراموش کنیم و ستاد اجرایی دنبال انتفاع اقتصادی نیست بلکه دنبال توانمندسازی مردم است.  

نوروزی افزود: با کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در حوزه زعفران همکاری کردیم و ظرفیت‌های ستاد اجرایی را پشت این صنعت قرار دادیم تا پخش و صادرات زعفران رونق بگیرد.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام گفت: نسبت به محرومیت منطقه در حد توان‌مان حساسیم و سعی می‌کنیم در این زمینه نیز کمک خوبی برای مسئولین منطقه باشیم.  

 مدیرعامل هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این مراسم با بیان اینکه تامین امنیت زنجیره غذایی کشور جزو سیاست های اصلی ستاد اجرایی  امام است گفت: براساس ظرفیت‌های موجود ایران میتواند در حوزه غذایی به خودکفایی برسد.  

علیرضا بزرگی با اشاره به افتتاح پروژه‌های اشتغالزایی افزود: در این مجموعه چیزی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و برای ۶۰۰ نفر مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شد.

وی افزود: در این مجموعه یک گاوداری صنعتی مدرن برای تولید شیر و گوشت و فاز اول بزرگترین زنجیره پرورش شترمرغ شرق کشور و همچنین طرح‌های اشتغالزایی و تکمیل زنجیره ارزش زعفران افتتاح میشود.

 مولوی غلام نبی توکلی امام جمعه اهل سنت تایباد نیز در این آیین ضمن تقدیر از پروژه‌های اشتغالزایی ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام چشمه بسیار غنی برای کشور است، هرجا پا می‌گذارد برای آن منطقه برکت آورده و امیدواریم با اجرای این طرح‌ها مشکلات کشاورزان مناطق مرزی و محروم را رفع کنند و برای جوانان ما اشتغال ایجاد کنند.

ترکمانه مدیر عامل بنیاد برکت نیز در این برنامه ضمن بیان اینکه یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر انقلاب که ما آن را سرلوحه ماموریت خود قرار دادیم در حوزه امنیت غذایی هست، گفت: در بنیاد برکت ۲۰۰طرح اقتصادی در حوزه زعفران انجام دادیم که اشتغالزایی خوبی انجام شده است و بنا داریم تا پایان سال این آمار را به ۳۰۰طرح برسانیم.  

وی با بیان اینکه سال آینده هزار طرح اقتصادی را در استان‌های خراسان‌رضوی و جنوبی در حوزه زعفران انجام خواهیم داد، اظهار داشت: باید تمرکز کنیم که از خام فروشی فاصله بگیریم تا محصولمان ارزش افزوده داشته باشد و در آینده زعفران را در تمام دنیا به نام ایران بشناسند.

اشرفی معاون اقتصادی استاندار خراسان‌رضوی نیز در این آیین با بیان اینکه همت و تلاش دولت سیزدهم توسعه متوازن و محرومیت‌زدایی است، گفت: یکی از مصادیق عملی اقتصادی مقاومتی ستاد اجرایی فرمان امام بوده و هست و در هر ‌شهرستانی حضور یافتند هم باعث دلگرمی مسئولین و هم موجب رضایتمندی مردم منطقه شدند.  

وی افزود: نهضت اشتغالزایی در طرح‌های ستاد اجرایی ادامه دارد و ان‌شالله این نهضت ادامه خواهد داشت و طرح امروز به عنوان یک دانشگاه علمی کاربردی در حوزه کشاورزی در این منطقه ادامه کار خواهد داد و برکات آن به مردم و کشاورزان منطقه خواهد رسید.  

وی تاکید کرد: دولت و بخش خصوصی در کنار ستاد اجرایی برای انعقاد تفاهم نامه هایی برای شکوفایی کشور عزیزمان است.

در ادامه سفر یکروزه هیئت ستاد اجرایی فرمان امام، مدیرعامل گروه تدبیر و همراهان در جلسات جداگانه‌ای با استاندار، شهردار و نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 2710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =