ستاد اجرایی پای کار زلزله‌زدگان هرمزگان/ برپایی کاروان سلامت

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از همان ساعات اولیه زلزله در کنار مردم بود و این مأموریت تا رفع مشکلات مردم ادامه دارد.

منوچهر دانشمند امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در مناطق زلزله‌زده فین پرداخت

وی با بیان این که حضور ستاد اجرایی فرمان امام در منطقه زلزله زده فین به فاصله چند ساعت از زلزله صورت گرفت، عنوان داشت: اولین گام اعزام گروه جهادی ستاد به مناطق زلزله زده فین و استقرار در این منطقه برای کمک به امدادرسانی و اسکان اضطراری بود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان ادامه داد: گام بعدی ما در مناطق زلزله‌زده، شناسایی افراد و خانوارها و میزان خسارت و آسیبی بود که به آنان وارد شده بود و این کار را با همکاری هلال احمر و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر دستگاه‌های امدادی انجام دادیم.

به گفته دانشمند، توزیع بسته‌های ۷۲ ساعته ستاد اجرایی از فردای روز زلزله آغاز شد و ما ضمن توزیع بسته‌های ۷۲ ساعته با همکاری جمعیت هلال احمر، بسته‌های معیشتی و بهداشتی ویژه‌ای را نیز در میان افراد توزیع کردیم و این کار همچنان نیز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بندرعباس بلافاصله آشپزخانه تولید غذای گرم را برای مناطق زلزله‌زده فعال کردیم و هر وعده ۵۰۰ دست غذای گرم نیز میان زلزله‌زدگان توزیع می‌کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام هرمزگان همچنین از توزیع ۹۰۰ پتو تا امروز در میان زلزله‌زدگان خبر داد و گفت: هوای منطقه کمی سرد است و لذا در شب‌ها بدون پتو بخصوص برای مردمی که خانه‌هایشان آسیب دیده و زندگی آنان زیر آوار است، سخت است و لذا توزیع پتو را طی سه شب اخیر در دستور کار قرار دادیم.

برپایی کاروان سلامت از یک شنبه ۳۰ آبان

دانشمند همچنین اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در منطقه زلزله زده فین و روستاهای آن، کمک به حضور تیم جهادی بسیج جامعه پزشکی در منطقه بود تا عزیزانی که دچار بیماری‌های قبلی هستند و یا در اثر سرما و ترس پس از زلزله دچار بیماری‌هایی شده‌اند را درمان کنند.

وی گفت: در همین راستا تیم بسیج پزشکی هم راه اندازی  شده و در منطقه مستقر کردیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان گفت: از فردا تیم کاروان سلامت اعزامی از تهران را در منطقه زلزله زده فین مستقر خواهیم کرد که تیم مجهزی از مجموعه امکانات درمانی هستند که هم تجهیزات و هم دارو به همراه دارند و می‌توانند خدمات پزشکی خوبی به مردم عزیز منطقه زلزله زده ارائه کنند.

ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان در مناطق زلزله زده

دانشمند افزود: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و هلال احمر، تیم‌های ویژه دندانپزشکی را نیز از فردا در منطقه مستقر خواهیم کرد و تمامی مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز دندانپزشکان را نیز ستاد اجرایی متقبل شده است تا خدمات مناسبی به مردم ارائه کنند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان همچنین بیان داشت: توزیع گوشت گرم در میان مردم آسیب دیده را نیز در برنامه داریم تا بتوانیم با کشتار روزانه دام، نسبت به در اختیار قرار دادن گوشت گرم در میان آسیب‌دیدگان اقدام کنیم.

وی تأکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کنار مردم مناطق زلزله‌زده حضور دارد تا بتواند باری از مشکلات آنان برداشته و قدمی در راستای خدمت به آنان بردارد.

به گزارش فارس، زلزله 6.3 و 6.4 ریشتری به فاصله کمتر از یک دقیقه از یکدیگر، بعد از ظهر روز یک شنبه 23 آبان‌ماه هرمزگان را در منطقه فین لرزاند.

کد خبر 2762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =