افتتاح دو طرح تولیدی بنیاد برکت در لرستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان لرستان از افتتاح دو طرح کارگاه تولید کیف و صندلی چرم، فرآوری و بسته‌بندی ادویه در استان خبر داد.

مجید طائف، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان لرستان، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از همان روزهای اول این انقلاب استکبار جهانی در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی همه توطئه‌ها را بر علیه آن به کار گرفت.

طائف با بیان اینکه تمام ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رأی مردم و مردم سالاری دینی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز الگویی برای کشورهای جهان تبدیل شده و استکبار از آن هراس دارد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی و مبتنی بر اسلام و معنویت است، افزود: این انقلاب با حضور آگاهانه مردم و رهبری امام(ره)‌ به پیروزی رسید و امروز حتما باید این میراث و حضور و شکوه مردمی را پاس بداریم.

طائف در ادامه یکی از شعارهای اوایل انقلاب را محرومیت‌زدایی و عدالت اجتماعی برشمرد و گفت: در راستای محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات به مناطق محروم، یکی از برنامه‌های اشتغال‌زایی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اجرای زنجیره سبز در حوزه کشاورزی است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های توسعه و تکمیل مشاغل کارگاه محور، کشت زعفران، موسیر، گیاهان دارویی، مدیریت منابع آبی (آبیاری بارانی، قطره‌ای و تیپ)، تجهیز چاه، کانال‌کشی، تعمیر قنوات و...در راستای این زنجیره سبز است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان لرستان خاطرنشان کرد: در اولین روز از ایام‌الله دهه‌ فجر  دو طرح کارگاه تولید کیف و صندلی چرم، فرآوری و بسته‌بندی ادویه در استان لرستان و شهرستان دلفان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

طائف با بیان اینکه این طرح‌ها کارگاه‌محور بوده‌اند، یادآور شد: یکی از این طرح‌ها فرآوری بسته‌بندی ادویه‌جات بوده که برای افتتاح آن اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و زمینه ۴ فرصت شغلی نیز بوجود آورده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان لرستان اضافه کرد: یکی دیگر از این طرح‌ها طرح تولید کیف و کفش چرم بوده که با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است و اشتغال ۶ نفر را نیز به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها به نمایندگی از ۵۰۰ طرح اشتغال‌زای بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان لرستان امروز به بهره‌برداری رسیدند.

انتهای پیام/

کد خبر 7454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =