کاروان همدلی و احسان ستاد اجرایی فرمان امام در ایستگاه سیستان وبلوچستان

درجریان سفر مدیرعامل بنیاد احسان به استان سیستان و بلوچستان بخشی از طرح‌های محرومیت‌زدایی و اقدامات حمایتی ستاد اجرایی فرمان امام در این استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل بنیاد احسان در حاشیه این سفر گفت: تلاش کردیم با همکاری گروه‌های جهادی مردمی و متخصص، طرح‌های محرومیت‌زدایی را سرعت ببخشیم. همچنین در جلسه با مسئولین استانی در خصوص راه‌حل مسائل استان و کمک‌های بنیاد احسان گفت‌وگو کردیم.

سعید سلیمانی از راه‌اندازی کاروان عدالت آموزشی و ورود به این حوزه در استان سیستان و بلوچستان خبر داد وگفت: هدف این کاروان ایجاد ارتباط و هم‌افزایی بیشتر بین گروه‌های جهادی مرتبط به بحث آموزش و بررسی دقیق‌تر از شرایط هر استان و منطقه و نیازهای آن است و تاکنون چندین تفاهمنامه در زمینه عدالت آموزشی، هوشمندسازی مدارس و توانمندسازی معلمین یا آموزش و پرورش امضا شده و چندین طرح نیز با همکاری گروه‌های جهادی برنامه‌ریزی شده است.  

سلیمانی افزود: در ادامه طرح عدالت آموزشی امروز مدرسه "رویش احسان" با ظرفیت ۳ کلاس و ۵۰ دانش‌آموز با حضور خیرین و مسئولان استانی افتتاح شد، همچنین تفاهمنامه تجهیز و راه‌اندازی ۱۵ کلاس آموزش از راه دور بین بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام و اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان امضا شد.

مدیرعامل بنیاد احسان در خصوص آغاز مرحله هفتم رزمایش همدلی و احسان نیز گفت: امروز با کمک خیرین و حمایت ستاد اجرایی فرمان امام مرحله هفتم رزمایش همدلی و احسان نیز در سیستان و بلوچستان آغاز شد که طی آن ۳۵ تن گوشت گوسفندی در قالب ۷۵۰۰ بسته معیشتی بین اقشار آسیب‌دیده از جمله کودکان دارای سوءتغذیه و زنان باردار توزیع شد.

وی همچنین از آغاز پویش "احسان زندگی" خبر داد و گفت: این پویش با هدف آبرسانی در مناطق دارای تنش آبی آغاز شده که در اولین گام ۳ دستگاه تانکر سیار با ظرفیت ۴۲ هزار لیتر افتتاح و بروزرسانی شد.

در حاشیه این سفر مدیرعامل بنیاد احسان با امام جمعه سیستان و بلوچستان نیز دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام مصطفی محامی امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان با قدردانی از اقدامات و حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان امام از مناطق محروم و روستایی گفت: مسئله بحران آب و اشتغال مردم از جمله مهمترین مسائل این استان است که باید از ظرفیت‌های مختلف استان از جمله بازارچه‌های مرزی برای راهگشایی در این مسائل استفاده کرد.

کد خبر 2768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =