آغاز بزرگ‌ترین رزمایش کمک‌های مومنانه جنوب کشور به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان هرمزگان و نیروی زمینی سپاه

بزرگ ترین رزمایش کمک‌های مؤمنانه جنوب کشور در حالی آغاز شد که توزیع و اهدای هزاران قلم جهیزیه، هزاران بسته کمک مومنانه معیشتی، منبع‌های ذخیره آب، ده‌ها و هزاران قلم لوازم التحریر جزو آن است، این رزمایش با مشارکت نیروی زمینی سپاه، بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان و منطقه آزاد قشم تهیه شده و از امروز تا چند روز آینده، در بین محرومان شناسایی شده در مناطق مختلف استان هرمزگان توزیع خواهد شد.

دانشمند مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان هرمزگان عنوان نمود: مرحله دیگری از کمک های مومنانه از جمله بزرگترین مراحل مردمیاری، توزیع و اهدای هزاران قلم  جهیزیه، هزاران کیسه آرد، هزاران بسته کمک مومنانه معیشتی، بهداشتی، سبد ورزشی، منبع‌های ذخیره آب، ده‌ها چرخ خیاطی، و هزاران قلم لوازم التحریر است که با مشارکت نیروی زمینی سپاه، بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هرمزگان و منطقه آزاد قشم تهیه  شده و از امروز تا چند روز آینده، در بین محرومان شناسایی شده در مناطق مختلف استان هرمزگان توزیع خواهد شد.

نیز به گفته سردار محمد مارانی  فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه هر سری از ۱۸۰ سری جهیزیه اهدایی به تازه عروس ها و تازه دامادهای هرمزگانی شامل اقلامی چون یخچال، اجاق گاز، فرش، اتو، سرویس قابلمه، چنگال و قاشق و همچنین جارو برقی است.

در این رزمایش مردمیاری، یکصد سری از اقلام اهدایی کپرنشینان منطقه بشاگرد، شامل گاز و قابلمه و ظروف منزل نیز راهی شرق هرمزگان خواهد شد.

۱۰۰ بسته اقلام ورزشی اهدایی شامل، میز تنیس، میز فوتبال دستی، انواع توپ فوتبال والیبال و...، دروازه گل کوچک، اقلام بدنسازی، حلقه بسکتبال، کیسه بوکس، تور والیبال، تاتمی و جعبه کمک های اولیه است.

سردار مارانی همچنین خاطرنشان کرد: در این مرحله از کمک ها،  33 دستگاه چرخ خیاطی نیز به کارگاه‌های تولیدی و اشتغال زایی تقدیم می شود.کارگاه‌هایی که در مراحل مختلف توسط کارشناسان اعزامی قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه آموزش‌های لازم به آنان داده شده است.

یک هزار بسته اهدایی کمک معیشتی، هر یک مشتمل بر برنج، روغن، شکر، قند، عدس، لوبیا، سویا و ماکارونی است.

در این محموله اهدایی صدها تخته فرش نیز ویژه منطقه موسوم به کپرنشینان بشاگرد طی امروز و چند روز آینده در اختیار نیازمندان شناسایی شده،  قرار می‌گیرد.

توزیع بیش از ۳۰۰۰ کیسه آرد در روستاهای محروم مرزی و منطقه بشاگرد، از دیگر بخش های کمک اهدایی در این رزمایش مومنانه است.

در این مرحله همچنین یک هزار بسته  بهداشتی اهدایی قرارگاه سازندگی، محرومیت‌زدایی و مردم یاری نیروی زمینی سپاه شامل پوشک بزرگسالان، پوشک بچه و اقلام بهداشتی ویژه بانوان است. 

سردار مارانی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه همچنین گفت: یکصد مخزن آب ۵۰۰ لیتری بهداشتی تهیه شده نیز از دیگر هدایایی است که برای بهره برداری ساکنان مناطق محروم بشاگرد تهیه شده است.

در کنار این کمک ها،  برای مساجد منطقه دولت آباد بشاگرد نیز سیستم صوتی شامل باند، بوق، میکروفون و متعلقات، تهیه شده است.

در همین مرحله از رزمایش کمک های مومنانه، 500 سری لوازم التحریر نیز به دانش آموزان محروم و کمتر برخوردار منطقه اهدا می‌شود.

از مهم ترین اقدامات قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در قالب رزمایش اخیر اقتدار خدمت صورت گرفته است می توان به مرمت و بازسازی بیش از ۹۰ واحد مسکونی محرومان در جزایر قشم و هرمز اشاره کرد. 

در همین حال بیش از ۱۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام نیز در مناطق محروم بشاگرد و قشم توسط همین قرارگاه سپاه احداث گردید.

احداث ۳۰ واحد آب انبار در روستاهای جزیره قشم، هدیه دیگری از قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که بهره برداری از آنها آغاز شد. 

احداث، تعمیر و مرمت جاده های روستایی یکی دیگر از اقدامات این مرحله از رزمایش بزرگ مومنانه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

اهدای ده‌ها کولر گازی و مرمت، تجهیز و زیبا سازی مساجد در مناطقی از بشاگرد و جزیره هنگام از دیگر اقداماتی است که در خدمتگزاری به مردم منطقه، صورت گرفت. 

در کنار همه این توفیقات، نیروی زمینی سپاه به مدت ۱۵ روز عهده دار تامین آب روستاهای مناطق محروم است و این کار درحال اجرا است.

در همین مرحله، دو فضای ورزشی نیز برای بهره برداری  تسطیح و ایجاد زمین فوتبال چمن مصنوعی برای دو روستای محروم مرزنشین آماده شده است.

 این عملیات خدماتی و مردمیاری به اهتمام قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قرارگاه مدینه منوره و  همچنین تعاون و همکاری ویژه بنیاد احسان ستاد اجرایی فرامین حضرت امام(ره)، منطقه آزاد قشم، کمیته امداد حضرت امام(ره) و جمعی از خیرین مردمی و سپاهی تدارک دیده شده است.

کد خبر 2943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =