ایجاد ۹ هزار شغل برکت در حوزه گیاهان دارویی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در ۸۵۳ روستای کشور

تعداد مشاغل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه تولید گیاهان دارویی تا پایان امسال به ۹ هزار شغل می‌رسد.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان این مطلب افزود: تعداد طرح‌های بنیاد در حوزه تولید و پرورش گیاهان دارویی تا پایان سال جاری به ۳ هزار طرح می‌رسد که ایجاد اشتغال برای ۹ هزار نفر را به دنبال دارد.

محمد ترکمانه ادامه داد: این ۳ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در ۲۳۲ شهرستان و ۸۳۵ روستای سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: تا به امروز یک‌هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال در حوزه پرورش گیاهان دارویی با حجم کل سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده و تا پایان امسال یک‌هزار و ۵۰۰ طرح دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

ترکمانه در تشریح جزئیات طرح‌های اشتغال در حوزه پرورش گیاهان دارویی اظهار داشت: این طرح‌ها شامل کشت گیاهان دارویی زعفرانی، گلی، ریشه‌ای، برگی، دانه‌ای و سردسیری و گرمسیری است.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و رضوی بیشترین سهم را از طرح‌های این بنیاد در حوزه پرورش گیاهان دارویی به خود اختصاص می‌دهند.

ترکمانه اظهار داشت: بنیاد برکت در سال جاری راه‌اندازی ۸۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور منجر به ایجاد ۲۴۰ هزار فرصت شغلی را در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار دارد.

کد خبر 2994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =