ایجاد ۱۵ هزار شغل در حوزه آبزی‌پروری جنوب شرق دریای خزر توسط ستاد اجرایی فرمان امام

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فوق‌العاده در شمال کشور و با مطالعات گسترده و آسیب‌شناسی‌های کارشناسانه، طرح توسعه کارآفرینی و تکمیل زنجیره تأمین تولید آبزیان را در جنوب شرق دریای خزر تهیه کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان این مطلب گفت: بنیاد با هدف تشکیل و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه آبزی‌پروری، گردشگری دریایی و صنایع وابسته و اشتغال‌زایی در این حوزه در جنوب شرق دریای خزر، طرح توسعه کارآفرینی و تکمیل زنجیره تأمین تولید آبزیان را در استان گلستان و با محوریت شهرهای گمیشان و بندر ترکمن اجرا می‌کند.

محمد ترکمانه افزود: در این طرح ۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای ایجاد ۱۵ هزار شغل در مناطق محروم استان گلستان در حوزه آبزی‌پروری، گردشگری دریایی و صنایع وابسته صورت می‌گیرد و بزرگترین سایت پرورش ماهی در قفس در کشور در منطقه گمیشان احداث می‌شود.

وی یادآور شد: ۷ هزار و ۸۰۰ شغل از این ۱۵ هزار شغل به شکل مستقیم ایجاد می‌شود.

ترکمانه ادامه داد: برای اجرای هر چه بهتر این طرح، تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد برکت، استانداری و شیلات استان گلستان با هدف مشارکت در تولید کالاهای اساسی با تمرکز بر آبزیان، محرومیت‌زدایی از منطقه گمیشان و ترکمن صحرا با ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه منطقه‌ای به امضا رسیده است.  

ترکمانه اضافه کرد: تا به امروز ۲ هزار و ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی در حوزه پرورش آبزیان راه‌اندازی شده است و تا پایان امسال نیز ۹۲۰ طرح دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار امیدواری کرد به زودی طرح توسعه کارآفرینی و تکمیل زنجیره تأمین تولید آبزیان در سایر استان‌های همجوار با دریا نیز اجرایی شود.
 

کد خبر 3247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =