آغاز طرح "لبخند احسان" توسط ستاد اجرایی فرمان امام؛ ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی در مناطق محروم کشور

به همت بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام طرح "لبخند احسان" با هدف ارائه خدمات دندانپزشکی به مناطق کم‌برخوردار سراسر کشور آغاز شد.

صبح امروز در مراسمی در مسجد الهادی واقع در محله محروم هرندی تهران ، طرح لبخند احسان با هدف ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به خانواده های محروم کشور آغاز به کار کرد.

معاون امور اجتماعی و استانهای ستاد اجرایی فرمان امام درحاشیه این برنامه اظهار داشت: در این طرح خدمات دندانپزشکی رایگان به مردم ۱۲۰ نقطه محروم کشور با همکاری ۶۰ گروه جهادی ارائه می‌شود.

علی عسگری افزود: در این مرحله که تا پایان امسال انجام میگیرد ۵۰۰۰ نفر مشمول این طرح می‌شوند و در سال آینده هم این طرح ادامه خواهد داشت. دندانپزشکان جهادی به صورت ماهیانه در مناطق محروم کشور حضور پیدا می‌کنند و امکانات و تجهیزات دندانپزشکی توسط ستاد تأمین می‌شود..

وی با بیان اینکه هزینه اجرای مرحله اول این طرح تا پایان سال ۱۵ میلیارد تومان است تصریح کرد: مرحله بعدی با اعتباری معادل ۶۰ میلیارد تومان در سال آینده اجرا خواهد شد.

عسگری افزود: افراد نیازمند این خدمات، در مناطق هدف ستاد اجرایی فرمان امام توسط گروه‌های جهادی شناسایی و پس از معاینه اولیه به دندانپزشک مستقر، ارجاع داده می‌شوند.

به گفته وی اقدامات درمانی در این مرحله شامل درمان ریشه، پر کردن دندان و کشیدن دندان است و در مراحل بعدی خدماتی مانند ایمپلنت (کاشت دندان) توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام ارائه خواهد شد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق بیمارستان‌های سیار مستقر هستند و در برخی دیگر از مناطق دستگاه‌های موردنیاز برای ارائه خدمات دندانپزشکی، قابل حمل هستند و در محل مورد نیاز مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 3290

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =