در سالهای اخیر بنیاد برکت الگوی اشتغال‌زایی و کارآفرینی در کشور بوده است

امام جمعه اصفهان با تأکید بر لزوم الگوگیری از طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت، گفت: بنیاد برکت الگوی اشتغالزایی و کارآفرینی در کشور بوده و تاکنون فعالیت‌های چشمگیری در تمامی حوزه‌ها داشته است.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام استان اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان، در دیدار مدیرعامل بنیاد برکت اظهار داشت: بنیاد برکت بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی برای مردم قدم برمی‌دارد.

وی با تأکید بر لزوم الگوگیری از طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت الگوی اشتغالزایی و کارآفرینی در کشور بوده و تاکنون فعالیت‌های چشمگیری در تمامی حوزه‌ها داشته است.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: امیدوار هستیم دیگران هم از اشتغالزایی بنیاد برکت الگو بگیرند و کارهای خوبی در راستای کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی انجام دهند.

امام جمعه اصفهان در ادامه گفت: بدون شک اگر از تولیدکننده حمایت شود و عرضه افزایش یابد، با کاهش قیمت و افزایش کیفیت تولید، از مصرف‌کننده حمایت می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: به جای ایجاد اشتغال انفرادی و پرداخت وام به افراد کارگاه‌هایی احداث شود تا کارهای تولیدی به صورت گروهی انجام شود و به این صورت بهره‌وری افزایش می‌یابد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اهمیت مشاغل خانگی و زودبازده خاطرنشان کرد: گاهاً می‌بینید که این مشاغل خانگی بهتر در جامعه جواب می‌دهد و حتی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، در این راه بنیاد برکت تاکنون در زمینه‌های عمرانی و زیرساختی کارهای بسیار خوب و ارزنده در سطح کشور و استان انجام داده است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بعد از انقلاب تحول عظیمی در استان اصفهان و کشور شکل گرفته است، ابراز کرد: این پیشرفت‌ها به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست، باید پیشرفت‌ها ادامه پیدا کند تا بعضی‌ها نظام را به ناکارآمدی متهم نکنند.

وی همچنین تصریح کرد: با وجود اینکه تحریم‌های سنگین دشمنان برای ایجاد وقفه در خدمت به مردم همیشه وجود داشته مسؤولان همگی باید دست در دست هم توطئه‌های دشمنان در تحریم‌ها را خنثی کنند.

محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این دیدار عنوان کرد: بنیاد برکت امسال بیش از ۲۴۰ هزار فرصت شغلی در نقاط مختلف کشور ایجاد کرده است.

وی افزود: این فرصت‌های شغلی در قالب ۱۸۲ هزار طرح اقتصادی اجتماع‌محور خرد و کلان در ۳۰ استان کشور و در ۱۲ هزار روستا اجرایی شده است.

ترکمانه در ادامه با اشاره به اینکه امسال در کشور ۲۰۰ مدرسه با مشارکت نوسازی مدارس ایجاد شده است، مطرح کرد: سهم استان اصفهان از این مدارس ۴۷ مدرسه بوده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: بنیاد برکت در استان اصفهان۳۶ طرح در حوزه بنگاهی را مورد حمایت قرار داده  که میزان سرمایه گذاری این طرح ها ۲۴۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: این بنیاد در حوزه مشاغل خرد خانگی در ۱۷ شهرستان استان توانسته سهم قابل توجهی در اشتغال‌زایی را مورد حمایت قرار دهد.

ترکمانه در ادامه ابراز کرد: بنیاد برکت در بخش تسهیلات از ۱۰۰ میلیون تا ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های کلان تسهیلات می‌دهد.

مدیرعامل بنیاد برکت به اجرای طرح مهاجرت معکوس در کشور با حمایت بنیاد برکت نیز اشاره و اذعان کرد: از ابتدای اجرای این طرح  تاکنون ۵ هزار خانواده از شهرهای بزرگ به روستاهای خود مهاجرت کرده‌اند.

کد خبر 3430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =