تحویل "40 هزارمین واحد مسکن برکت" توسط ستاد اجرایی فرمان امام در سراسر کشور/ تحویل 20 هزار واحد دیگر در نیمه اول 1401

آیین شکرانه اقدامات بنیاد برکت در احداث، تکمیل و تعمیر 40 هزار واحد مسکونی محرومین در سراسر کشور برگزار شد.

صبح امروز و در آستانه میلاد پربرکت حضرت قائم (عج) در مراسمی با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام ، رؤسای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، سازمان بهزیستی و مدیران عامل بنیاد برکت و گروه اقتصادی تدبیر در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام، 40 هزارمین واحد مسکونی بنیاد برکت تحویل یکی از زلزله‌زدگان سی‌سخت در ایلام شد.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به سیاست ستاد درخصوص ساخت مسکن برای محرومان گفت: برنامه‌ریزی ما برای ساخت 60 هزار واحد مسکن بوده که تا امروز 40 هزار واحد از آنها آماده و تحویل شدند و 20 هزار واحد مسکونی دیگر هم تا 6 ماهه اول سال 1401 تکمیل و تحویل خواهند شد.

عارف نوروزی افزود: 13هزار واحد از این 40 هزار مسکن، مختص محرومین ، 20هزار واحد برای سیل‌زدگان ،4400 واحد برای زلزله‌زدگان و 2600 واحد هم برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر و بانوان سرپرست خانوار است.

وی با تأکید بر سیاست ستاد مبنی بر استفاده از توان و ظرفیت اجتماعی کشور گفت: در حال حاضر 7 هزار گروه جهادی و مردمی در کشور و 5 هزار خیریه و امنای مساجد با بخش‌های مختلف ستاد اجرایی فرمان امام همکاری دارند، این گروه‌ها بهتر از هرکسی جامعه هدف را می‌شناسند و همین استفاده و تکیه به ظرفیت اجتماعی ، رضایت مردمی از خدمات راهم به همراه داشته است.

نوروزی با بیان اینکه مدارس و خانه‌های ساخته شده توسط ستاد اجرایی در زلزله‌های اخیر آسیبی ندیدند افزود: ستاد اجرایی فرمان امام هم سرپناه برای محرومان می‌سازد و هم این سرپناه را مطمئن و محکم می‌سازد تا مردم را از حوادث و آفت‌های بعدی مصون نگاه دارد و این یک وظیفه و تکلیف برماست.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: اگر نهادهای انقلابی به ویژه ستاد اجرایی فرمان امام نبودند بسیاری از امورات مهم کشور در این سال‌ها برزمین می‌ماند.

اکبر نیکزاد افزود: احیای کارخانه‌ و کارگاه‌های تعطیل‌شده، ساخت مسکن محرومین و آسیب‌دیدگان از سیل و زلزله و صرف درآمدها برای رفع محرومیت‌ها بخشی از خدمات شبانه‌روزی ستاد اجرایی فرمان امام است، ستاد همیشه درکنار مردم بوده و هرجا در کاری گرهی ایجادشده ، کمکهای ستاد راهگشا بوده است.


نیکزاد با تاکید بر اینکه نتیجه تفاهم و همکاری بین نهادهایی مانند ستاد اجرایی و بنیاد مسکن و بهزیستی و بنیاد مستضعفان ساخت و تحویل مسکن و خدمت به محرومین است، گفت: چند روز پیش برای زلزله اندیکا با سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام تماس گرفتم و با اینکه قبلا هم دراین زمینه کمک کرده بودند مجددا هم درپی درخواست مردم برای کمک اعلام آمادگی کردند. تمام نهادهای انقلابی در خدمت‌رسانی به مردم فعال هستند و این یک افتخار و مایه‌عزت است.

رئیس سازمان بهزیستی هم در این آیین با بیان اینکه این مراسم شکرانه یک حرکت جهادی در کشور برای ایجاد نهضت خانه‌دار کردن محرومین است گفت: در حال حاضر سه موضوع مسکن، معیشت و اشتغال در سبد زندگی خانوارها حرف اول را میزنند که مسکن اصلی‌ترین آنهاست..

علی‌محمد قادری افزود:در سال‌های اخیر در راستای تأمین مسکن افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی ، ساخت مسکن برای 14300 خانوار که دارای دو معلول یا بیشتر بودند با کمک ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شد، تا امروز 2500 واحد پایان یافته و در ماه‌های آتی هم 3300 واحد به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام با ورود به بحث ساخت مسکن محرومین کار بزرگی کرد، ما قدردان زحمات و نگاه جهادی مدیران ستاد اجرایی درسال‌های اخیر هستیم و امیدوارم نهضت ملی ساخت مسکن محرومین با کمک ستاد و دولت سیزدهم در کشور عملیاتی شود.

مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم تأکید کرد: بنیاد برکت از ابتدای فعالیت خود در حوزه عمرانی و زیرساختی فعالیت‌های متعدد و گسترده‌ای داشته و تاکنون در زمینه ساخت مدرسه ، مسکن محرومین ، مساجد و مراکز فرهنگی در مناطق روستایی و محروم کشور پروژه‌های متعددی را تحویل داده است.

محمد ترکمانه افزود: تاکنون آبرسانی به 1400 نقطه در کشور توسط بنیاد برکت انجام شده و آبرسانی به1600 نقطه هم در دست بررسی وانجام است.

وی تأکید کرد: ساخت و تعمیر مسکن برای آسیب‌دیدگان از سیل و زلزله و حوادثی ازاین قبیل و ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا و خانواده‌های محروم کشور از دیگر خدمات بنیاد برکت است.

در ادامه این مراسم و در ارتباطی ویدئوکنفرانسی 40 هزارمین واحد مسکونی برکت تحویل مادر شهید حسین‌زاده از زلزله‌زدگان سی‌سخت ایلام شد. مادر شهید حسین حسین‌زاده دراین ارتباط زنده، با قدردانی از رهبرانقلاب و پیگیری ایشان از وضعیت زلزله‌زدگان ، کمک ستاد اجرایی فرمان امام به مردم این منطقه پس از وقوع این حادثه را موجب آرامش خاطر و رضایت مردم دانست.  

انتهای پیام/

کد خبر 3536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =