جلسه شورای اشتغال شهرستان گچساران تشکیل شد

باحضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و فرماندار جلسه شورای اشتغال شهرستان گچساران تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد، با حضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و فرماندار جلسه شورای اشتغال شهرستان گچساران تشکیل شد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان گفت: از پارسال تاکنون به همت بنیاد برکت ۴۷۲طرح اشتغالزایی در ۱۶ روستای شهرستان گچساران اجرا شده است که ان شاءالله در سال آینده علاوه بر حوزه روستایی در دو محله شهری که جز مناطق هدف قرارگاه تحول و توانمندسازی  محلات هست ورود خواهد شد.
ابوذر صناعی نیا افزود: این طرح‌های اقتصادی در زمینه‌های دامداری، صنایع دستی، کشاورزی و خدماتی و فنی و..با ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.
صناعی نیا اضافه کرد: برای اجرای هریک از این طرح‌ها ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی قرض الحسنه براساس طرح  توجیه ارائه شده این طرح‌ها پرداخت شده است.
وی هدف از اجرای این طرح‌ها را محرومیت زدایی و بهبود وضعیت معیشتی اهالی ساکن روستاها و مناطق محروم بیان کرد و ادامه داد: این میزان تسهیلات به زنان سرپرست خانوار، متقاضیان بیکار و افراد با درآمد ماهیانه کمتر از ۱۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد مدت زمان بازپرداخت تسهیلات پرداختی این ستاد را سه تا پنج سال با سود چهار درصد اعلام کرد و گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) این تعداد طرح را در قالب مدل اشتغالزایی اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغالزایی برکت) اجرا کرده است.

فرماندار شهرستان گچساران ضمن تشکر از اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان در حوزه اشتغال زایی، اجتماعی و زیربنایی گفت: این ستاد در همه حوزه ها حضوری فعال و مثمرثر داشته است.

دیهیم گفت: مسئولین ادارات شهرستانی و  بانکها باید با مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  بیش از پیش تعامل  و همکاری داشته باشند.

کد خبر 3551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =