آیین تجلیل از فعالان عرصه احسان و نیکو کاری استان سمنان برگزار شد

امام جمعه موقت سمنان در این آئین که با حضور برخی مسئولان استانی و فعالان عرصه نیکوکاری استان سمنان در سالن آمفی تئاتر کتابخانه های عمومی شهرستان سمنان برگزار شد با بیان اینکه دغدغه فرد نیکوکار پاسخ به خواسته معبود است،گفت: شخصی که از دیگران دستگیری می کند نه احتیاجی به تلافی دارد و نه منتظر تشکر است؛ این شخص با خدا معامله می کند.

احمدی مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آیین تجلیل از فعالان عرصه احسان و نیکوکاری، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از روز اول بیماری کرونا بر اساس دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به آسیب دیدگان و محرومان، خدمات متفاوتی را ارائه داده است.


وی افزود:این ستاد علاوه بر تامین بسته های کمک معیشتی،ساخت و تعمیر مسکن محرومان، درمان بیماران صعب العلاج، پروژه های ساخت مدرسه در بنیاد برکت و ساخت مسکن ملی ارزان قیمت را نیز در دستور کار خود قرار داده که بر همین اساس تا کنون در شهر سمنان ۳۰۰ واحد مسکن ملی در حال ساخت است ودر شهرهای دیگر هم این پروژه در سال آینده کلنگ زنی می شود.


مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اظهار کرد: این ستاد در سال جاری برنامه های زیاد و متفاوتی را در زمینه معیشت مردم و آسیب های اجتماعی در دستور کار خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان اظهار کرد: رنجی که انسان موقع جان دادن می کشد بستگی به تعلقات دنیوی اش دارد چنانچه مرگ برای برخی ها مانند بوئیدن یک سیب و برای برخی دیگر به منزله قطع کردن دهها ریشه درخت با تبر می باشد.


وی افزود: طبق آیات و روایات، نیکو کاری بر عمر انسان می افزاید؛خداوند بنده ای را بیش از دیگران دوست دارد که برای بندگان خدا نفع بیشتری داشته باشد و چه بسا کسانی که بخاطر گناه می میرند بیشتر از کسانی هستند که مرگ آنها فرا رسیده و کسانی که بخاطر احسان و نیکوکاری زنده اند بیش از کسانی هستند که بخاطر عمر مطلوبشان زنده اند.


امام جمعه موقت سمنان، بنیاداحسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره را راهی برای دستگیری از فقرا و نیازمندان و یکی از ارزشهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد وافزود: از زمانی که جمهوری اسلامی ایران جهاد مواسات را از طریق بنیادها و خیریه های مختلف انجام داد این فعالیت ها معیاری برای نحوه برخورد حکومتها در مواقع بحران بین کشور ما و اروپا شد.


مهدوی نژاد با بیان اینکه دل کندن از دنیا و متعلقاتش هنری است که نصیب هر کسی نمی شود، تصریح کرد: کسانی که در این راستا فعالیت می کنند هدفشان فقط اجابت خواسته های معبودشان است و به چیز دیگری نمی اندیشند.

در خاتمه این مراسم از 20نفر مسئولان ومدیران فعال در گروه های جهادی استان، تجلیل شد.

کد خبر 3608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =