۳هزار و۸۰۰ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری از جهاد آموزشی بهره‌مند شدند

شهرکرد - ایرنا- دبیر جمعیت فرهنگیان جوان چهارمحال و بختیاری گفت: از بهمن ماه سال‌گذشته تاکنون سه هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در مناطق محروم استان از برنامه "جهاد آموزشی" بهره‌مند شدند.

به گزارش ایرنا، احسان طاهری روز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: این دانش‌آموزان در قالب طرح جهاد آموزشی که با فعال شدن قرارگاه عدالت آموزشی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان و همکاری جمعیت فرهنگیان جوان و حمایت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام کشور فعال شد، از آموزش حضوری در زمان مجازی بودن کلاس‌های درس بهره‌مند شدند.

وی گفت: برای برگزاری کلاس‌های درس حضوری در مناطق محروم استان ۱۱۶ معلم جهادی فعالیت داشتند که در هر منطقه ۱۰ جلسه کلاس ۲ ساعته خارج از ساعت ادارای مدارس برای دانش‌آموزانی  که به دلیل نبود امکانات و تجهیزات الکترونیکی از کلاس درس بازمانده بودند، برگزار شد.

طاهری اظهار داشت: برای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند در مناطق محروم بسته‌های آموزشی و کمک درسی به ارزش ۱۹ میلیارد ریال توزیع و برای دانش‌آموزان کنکوری نیز حساب کاربری ویژه جمع بندی، تست و تدریس کتاب تخصصی به ارزش ۱۷ میلیارد ریال با حمایت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ارائه شد.

طاهری از راه‌اندازی قرارگاه جهادی شهید مدافع حرم محمدحسن قاسمی با هدف راهبری و تسهیل امور گروه‌های جهادی که در مدارس فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و سازندگی دارند خبر داد و گفت: در ایام نوروز نیز ۱۰ گروه جهادی ویژه فعالیت در ایام نوروز در مناطق خانمیرزا ،فلارد، عشایر، میانکوه، اردل فعالیت داشتند.

به گفته وی، این قرارگاه با هدف پیوند مجدد دانش‌آموزان با مدارس، ایجاد شور و شوق بین دانش‌آموزان، جبران افت تحصیلی، برگزاری کلاس‌های اخلاق و احکام، ورزش و شادابی و سازندگی تشکیل شده است.

وی از فعال شدن قرارگاه جهادی و گروه‌های جهادی در مناطق ۱۷گانه آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: این قرارگاه با هدف جبران افت تحصیلی، موارد پرورشی، تربیت بدنی و تجهیز و تعمیر مدارس در تمام فصول سال فعال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری ۲۲۰ هزازر دانش‌آموز  در مناطق مختلف آموزش استان چهارمحال وبختیاری مشغول تحصیل هستند.

کد خبر 3657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =