افتتاح 110 پروژه فرهنگی و مذهبی برکت درمناطق محروم کشور/ ایجاد 350 هزار شغل درسال 1401 توسط ستاد اجرایی فرمان امام

١١٠ طرح فرهنگی و مذهبی برکت با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

صبح امروز در مراسمی با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، امام جمعه موقت تهران، مدیرعامل بنیاد برکت و جمعی از معاونان و مدیران ارشد ستاد اجرایی ، آیین بهره‌برداری از 110 طرح فرهنگی و مذهبی برکت به بهره‌برداری رسید.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم گفت: امروز ١١٠ پروژه شامل مسجد ، مرکز فرهنگی ، حوزه علمیه ، خانه عالم و حسینیه که توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ساخته شده ، به بهره‌برداری می‌رسد.
 
عارف نوروزی با بیان اینکه ساخت این پروژه‌ها با مشارکت مردم بوده افزود:درمجموع ٢٠٠ میلیارد تومان برای ساخت این پروژه‌ها که اغلب در مناطق کم‌برخوردار هم انجام شده سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی هدف اصلی ستاد اجرایی فرمان امام را توانمندسازی اقتصادی، اشتغال‌آفرینی و تولید خواند و افزود: ٢۴٠ هزار شغل در سال ١۴٠٠ توسط بنیاد برکت ایجاد کردیم که این عدد در سال ١۴٠١ به ٣٠٠ هزار شغل خواهد رسید و برای این کار ١٠ هزار میلیارد تومان از منابع ستاد اجرایی فرمان امام تخصیص خواهد یافت.

نوروزی افزود: هدف‌گیری ستاد برای ایجاد 350 هزار شغل در سال 1401 توسط بنیاد برکت و سایر زیرمجموعه‌هاست.

سرپرست ستاد اجرایی با اشاره به نام‌گذاری سال 1401 افزود: ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه فعالیت دانش بنیان همواره یکی از تشکیلات پیشرو بوده و درحال حاضر۴٠٠ بنگاه دانش بنیان در کشور داریم و قصد داریم فعالیت دراین حوزه را امسال 4 برابر افزایش دهیم.

وی افزود: امسال ٧ هزار میلیارد تومان را به حوزه دانش بنیان اختصاص داده‌ایم.

آیت الله صدیقی امام جمعه‌ موقت تهران نیز دراین مراسم اظهار کرد: خداوند به اقدامات این ستاد انقلابی و جهادی برکت دهد که در تمام زمینه‌ها مشغول فعالیت و خدمت به مردم هستید.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اولویت‌بندی امور به بانک اطلاعاتی نیاز دارد که همه نقاط را بشناسید و نخبگان آن مناطق را پیدا کنید و ازطریق ارتباط با آنها بدانید نیازها و اولویت‌های آن استان یا روستا چه چیزهایی هستند.

در ادامه این مراسم از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با استان‌های خوزستان، گیلان و ایلام چند پروژه مذهبی و فرهنگی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 3796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =