طرح احسان تعلیم و تربیت در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

شهرکرد- ایرنا- همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم اختتامیه نخستین مرحله طرح احسان تعلیم و تربیت با عنوان جهاد آموزشی روز پنجشنبه در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

دبیرکل جمعیت فرهنگیان جوان گفت: این طرح آموزشی در گام نخست با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ۶ استان لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، هرمزگان و گیلان در همه مقاطع تحصیلی اجرایی شد.

علی فلاحتکار آیین تجلیل از ۱۱۶معلم جهادی استان افزود: توسعه این قرارگاه در کل کشور و برقراری عدالت آموزشی و کیفیت بخشی به فعالیت معلمان در دستور کار این جمعیت قرار دارد.

به گفته وی، در طرح جهاد آموزشی با همکاری بنیاد احسان و فعالیت معلمان جهادی ۲۰ هزار نفر عنوان در قالب ۲۰۰ هزار ساعت آموزش ارائه داده شد.

وی اظهار داشت:در گام دوم فعالیت این قرارگاه و جمعیت فرهنگیان جوان، حرکت کردن به سمت مطلوب نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش، تربیت و کیفیت بخشی عمومی به معلمان و مدیران و تولید ساز و کار برای برون رفت از وضع موجود و تربیت مدیر برای برون رفت از وضع موجود در دستور کار قرار دارد.

فلاحتکار به فعال شدن "پویش معلم خوب من "در شبکه شاد به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت:تاکنون ۲هزار اثر به این پویش ارسال شد.

دبیر جمعیت معلمان جوان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در طرح جهاد آموزشی در استان ۱۱۶ معلم فعالیت داشتند و از بهمن‌ماه تا آخر اسفندماه سال گذشته سه هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز مناطق محروم استان را آموزش دادند.

احسان طاهری افزود: در هر منطقه ۱۰ جلسه کلاس ۲ ساعته خارج از ساعت اداری مدارس برای دانش‌آموزانی که به دلیل نبود امکانات و تجهیزات الکترونیکی از کلاس درس بازمانده بودند، برگزار شد.

وی اظهار داشت: برای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند در مناطق محروم بسته‌های آموزشی و کمک درسی به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال توزیع و برای دانش‌آموزان کنکوری نیز حساب کاربری ویژه جمع‌بندی، تست و تدریس کتاب تخصصی به ارزش ۱۷ میلیارد ریال با حمایت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ارائه شد.

طاهری به فعال شدن قرارگاه جهادی و گروه‌های جهادی در مناطق ۱۷گانه آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: این قرارگاه با هدف جبران افت تحصیلی، موارد پرورشی، تربیت‌بدنی و تجهیز و تعمیر مدارس در تمام فصول سال فعال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول آموزش هستند.

کد خبر 3980

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =