انعکاس رسانه ای شصت و دومین جلسه ستاد ملی جهش تولید در دیمزارهای کشور در رسانه ملی

لزوم و مزیت‌های استفاده از اراضی دیم کشور با توجه به اینکه ۱۰ درصد از تولیدات کشاورزی در اراضی دیم تامین می‌شود با زیر کشت بردن ۱۰ میلیون هکتار از این اراضی، می‌توان علاوه بر صرفه جویی ارزی، کشور را از شوک‌های بین المللی اقتصادی محفوظ نگه داشت.

لزوم و مزیت‌های استفاده از اراضی دیم کشور

با توجه به اینکه ۱۰ درصد از تولیدات کشاورزی در اراضی دیم تامین می‌شود با زیر کشت بردن ۱۰ میلیون هکتار از این اراضی، می‌توان علاوه بر صرفه جویی ارزی، کشور را از شوک‌های بین المللی اقتصادی محفوظ نگه داشت.

 به گزارش خبرگزاری صداو سیما، ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در همین زمینه گفت: ۱۰ درصد از تولیدات کشاورزی در کشور مربوط به اراضی دیم است که می‌تواند توسعه پیدا کند و اگر بتوانیم سطح اراضی دیم را به متوسط دنیا یعنی حدود ۲ تن برسانیم، می‌تواند اتفاق بزرگی را در تولید نیازهای کشور بیفتد.

نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هم گفت: اگر ۱۰ میلیون هکتار از اراضی کشور را زیر کشت دیم ببریم، می‌توانیم محصولات استراتژیک موردنیاز کشور را تولید کنیم و  باید منابع مورد نیاز در این حوزه را تامین کنیم.

همتی، مدیر عامل هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هم گفت: در طرح جهش تولید، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای افزایش تولید در دیم زارها در ۳ مرحله کاشت، داشت و برداشت، خدماتی مانند تهیه ماشین آلات، بذر، کود، سم و آموزش، یارانه و تسهیلات ارائه می‌کند.

https://www.iribnews.ir/00EX7E
پایان خبر/

­

کد خبر 4040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =