توزیع ۵۰۰۰ بسته معیشتی میان نیازمندان استان بوشهر آغاز شد

گروه استان‌ها - توزیع بیش از ۵ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان استان بوشهر با همکاری گروه‌های جهادی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند یکی از  سیاست‌های دولت است که در این راستا همکاری گروه‌های جهادی و نیکوکاران نقش مهم و ویژه‌ای دارد.

در جریان انتشار ویروس کرونا در سال 1398 بسیاری از خانواده‌ها وضعیت معیشتی و اقتصادی آنان دچار آسیب شد و رسیدگی به آسیب‌دیدگان با همکاری نیکوکاران و نهادهای انقلابی در دستور کار قرار گرفت.

در این راستا نهادهای همچون سپاه پاسداران، بسیج سازندگی، ستاد اجرایی فرمان امام راحل، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، نیکوکاران و گروه‌های جهادی رسیدگی به خانواده‌ها ادامه دادند و تاکنون هزاران بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شد.

در این زمینه نقش ستاد اجرایی فرمان امام راحل مهم و تاثیرگذار بود و تاکنون در 8 مرحله بسته معیشتی، بهداشتی و اقتصادی در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان بوشهر توزیع مرحله هشتم بسته معیشتی در نقاط مختلف شهری و روستایی آغاز شده است.

سید محمد حسن تقی‌زاده اظهار داشت: در این مرحله‌ یک میلیون بسته معیشتی در سراسر کشور توزیع می‌شود که سهم استان بوشهر 5 هزار و 100 بسته غذایی است.

وی ارزش هر بسته معیشتی را 400 هزار تومان دانست و تصریح کرد: در مجموع در استان بوشهر به ارزش 21 میلیارد ریال بسته غذایی در اختیار خانواده‌های بی‌بضاعت قرار می‌گیرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان بوشهر با بیان اینکه بسته‌های معیشتی توسط گروه‌های جهادی، مؤسسات خیریه، نیکوکاری، مساجد، فعالان اجتماعی همکار توزیع می‌شود گفت: این بسته‌ها شامل برنج، ماکارونی، روغن، حبوبات، رب گوجه‌فرنگی، سوپ آماده، قند و دیگر مایحتاج عمومی است.

تقی‌زاده اضافه کرد: این بسته‌های معیشتی در قالب فاز نخست مرحله هشتم رزمایش همدلی و احسان در اختیار 5 هزار و 100 خانوار نیازمند قرار می‌گیرد.

وی اولویت ستاد اجرایی فرمان امام راحل  در حوزه اجتماعی را توانمندسازی اقشار نیازمند و محروم دانست و بیان کرد: در سال جاری طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق روستایی و محروم با کمک شبکه تسهیل‌گری بنیاد برکت اجرا می‌شود.

کد خبر 4064

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =