هشتمین مرحله رزمایش احسان و همدلی در قم

هشتمین مرحله احسان و همدلی، توزیع بیش از ۴۰۰۰بسته معیشتی و همچنین پویش دلگرمی احسان ویژه توزیع پوشاک با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

مرحله هشتم رزمایش همدلی و احسان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مهدی زین الدین و اسماعیل دقایقی شنبه شب با حضور آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سید مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، حجت الاسلام حسن اکبری مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم و شماری از مسوولان استانی در مصلای قدس برگزار و طی آن چهار هزار بسته معیشتی در سالروز امام هشتم(ع) بین نیازمندان و خانواده های کم برخوردار به همت ستاد اجرایی فرمان راحل در قم توزیع شد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخشی از این آیین با اشاره به اهمیت عمل خیر و وارد کردن سرور و شادمانی در دل مومنان در روایات اسلامی بیان داشت: بعد از واجبات الهی به هیچ امری مانند گره گشایی و شاد کردن دل مومنان تاکید نشده است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری اظهار داشت: توزیع بسته های معیشتی به نوبه خود سبب پیوستگی و نزدیکی بیشتر در دل مردم جامعه است.

امام جمعه موقت قم یادآور شد: اسلام فقط دارای یک رکن شامل عبادات خاص مانند نماز و روزه و حج نیست؛ عبادات در منظومه فکری اسلام نماد و مصادیق فراوانی دارد که یکی از ابعاد مهم آن بعد اجتماعی عبادت و بندگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) در جامعه نهادینه شود، یک نفر گرسنه سر به بالین نمی گذارد؛ شرایط زندگی و بهره مندی اهل بیت(ع) از امکانات زندگی برابر نبود اما آنها همیشه مشی خود را بر اساس ضعیف ترین افراد جامعه تنظیم می کردند.

امام جمعه موقت قم تاکید کرد: حفظ عزت و کرامت افراد نیازمند و کم برخوردار شیوه و مشی اساسی اولیای الهی در کمک رسانی و گره گشایی از افراد کم برخودار و مستضعف جامعه بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس روایتی از امام رضا(ع) بهترین مردمان کسی است که دیگران را در زندگی خود شریک و بدترین مردم نیز فردی است که دیگران سهمی در زندگی او نداشته باشند.

احمد عبدی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در قم نیز عنوان کرد: امروز هشتمین رزمایش همدلی و احسان با توزیع چهار هزار بسته معیشتی انجام می گیرد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در قم تقویت گروه های مردمی در شناسایی افراد نیازمند و هدایت کمک های معیشتی به خانواده های هدف است.

کد خبر 4073

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =