محرومیت‌زدایی آموزشی؛ راهبرد ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

دبیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: این قرارگاه در نظر دارد شتاب‌دهی اجتماعی گروه‌های مردمی فعال در حوزه تحول و عدالت آموزشی را در دستور کار خود قرار دهد و گروه‌های خلاق، نوآور، جهادی و دغدغه‌مند را در جهت رفع محرومیت‌های آموزشی فعال کند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حمید سلیمی، دبیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) روز گذشته، ۲۴ خردادماه در سفر به چهارمحال‌وبختیاری با حضور در منطقه موگویی شهرستان کوهرنگ و بازدید از شرایط آموزشی این منطقه با اشاره به اینکه در مبحث عدالت آموزشی نیازمند گفتمان‌سازی جدی و با برنامه توسط متولیان امر هستیم، اظهار کرد: مردمی‌سازی امور بحثی مهم در گفتمان‌سازی است که مقوله عدالت آموزشی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مردمی‌سازی می‌تواند جامعه را در این موضوع به سمت صلاح حرکت دهد.

وی ادامه داد: طبق راهبردهای پیش رو، قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در نظر دارد که با طراحی سازوکاری مشخص و دقیق، شتاب‌دهی اجتماعی گروه‌های مردمی فعال در حوزه تحول آموزشی و عدالت آموزشی را در دستور کار خود قرار دهد و گروه‌های خلاق، نوآور، جهادی و دغدغه‌مند حوزه آموزش را در جهت رفع محرومیت‌های آموزشی استان‌های مختلف با نگاه ملی فعال کند.

سلیمی با تأکید بر اینکه این اقدامات در حوزه‌هایی همچون خدمات ویژه دانش‌آموزان، معلمان، مدارس مناطق کم‌برخوردار، گروه‌های مردمی تخصصی حوزه آموزش و زیست بوم فعال تعلیم و تربیت کشور اتفاق بیفتد، افزود: بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) درصدد است با تشکیل قرارگاه‌های استانی ویژه عدالت آموزشی به شناسایی، شبکه‌سازی و حمایت از گروه‌های متخصص فعال در هر استان بپردازد و محرومیت‌زدایی آموزشی را در دستور کار قرار دهد.

سلیمی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های دارای مناطق محروم آموزشی هم از حیث کمی و هم کیفی است و به نظر می‌رسد می‌توان با بهره‌گیری از توانایی گروه‌های مردمی در حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت و با همکاری و هدایت آموزش و پرورش استان و همکاری نهادهای حاکمیتی بخشی از این کاستی‌ها را جبران کرد.

دبیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان با ذکر اینکه گروه‌های جوان توانمندی در این استان وجود دارند، ادامه داد: می‌توان از این گروه‌ها به‌عنوان بازوهای مطالعاتی، اجرایی و محتوایی بهره گرفت که امیدواریم با تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی در این استان رصد و شناسایی دقیقی از گروه‌های فعال و افراد تأثیرگذار استان صورت گیرد.

سلیمی گفت: در گام نخست، در خصوص پروژه‌هایی از جمله راه‌اندازی مدارس تولید و مهارت، آموزش و توانمندسازی معلمان، استعدادیابی دانش‌آموزان، توزیع لوازم التحریر، حمایت از دانش‌آموزان مستعد پایه دوازدهم و طرح جهاد آموزشی در دستور کار همکاری میان اداره‌کل آموزش و پرورش استان و قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: توزیع هفت تا هشت هزار بسته نوشت‌افزار، تهیه کاربرگ آموزشی بین پنج تا شش هزار بسته، حمایت به صورت مجازی از آموزش کنکوری‌ها به تعداد هزار نفر به صورت آنلاین و آفلاین، طرح استعدادیابی متوسطه در ۱۰ رشته به صورت آنلاین و آفلاین در ۱۰ مدرسه، آموزش و توانمندسازی معلمان از لحاظ گفتمانی، دانش و مهارت، ایجاد دو مدرسه تولید و مهارت، تربیت مشاور تحصیلی، تهیه کتب کنکور از مواردی هستند که قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان آمادگی کمک به دانش‌آموزان مناطق محروم استان را دارد.

کد خبر 4220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =