بنیاد برکت برای ۱۵ هزار نفر در استان  آذربایجان شرقی اشتغال زایی می‌کند

در سال جاری چهار هزار و ۹۵۰ طرح خردخانگی با اشتغال زایی بیش از ۱۵ هزار نفر توسط بنیاد برکت در این استان اجرا می‌شود.

در جریان سفر یک روزه به استان ، هادی جوهری معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت در معیت مصباح ربانی مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره ) و مجریان استانی این بنیاد در جلساتی جداگانه با فتحی مدیر کل جهاد کشاورزی استان  و محمد کلامی  معاون اقتصادی استاندار دیدار و در خصوص پیشبرد اهداف محرومیت زدایی ، اشتغالزایی و ... و همچنین انجام هماهنگی های لازم گفتگو و تبادل نظر کردند.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت : در حوزه های بنگاهی نیز از ابتدا تا کنون ۳۲۰ میلیارد تومان با ۱۸ بنگاه مشارکت کرده ایم و دوره مشارکت ۱۲ بنگاه به اتمام رسیده است و اکنون با ۵ بنگاه شریک هستیم و امسال با ۲ بنگاه دیگر مشارکت خواهیم کرد.

جوهری گفت: در حوزه ارایه تسهیلات ارزان قیمت توانسته ایم ۱۱ شرکت و کارگاه در استان راه اندازی کنیم و ۲ شرکت نیز به صورت مشارکت مدنی مورد حمابت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بنیاد برکت ساخت ۷۱ باب مدرسه با ۲۷۱ کلاس درس در استان آذربایجان شرقی را برعهده داشته که از این تعداد ۵۴ باب مدرسه تکمیل و افتتاح شده و بقیه در حال احداث است.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت افزود: بخشی از ساخت ۹۳ مسجد در آذربایجان شرقی را نیز بنیاد برکت برعهده گرفته که از این تعداد ۸۶ مسجد افتتاح شده است.

وی با اشاره به اجرای ۱۳ پروژه زیربنایی در استان ادامه داد: از جمله این پروژه ها می توان به خرید لوله برای انتقال آب کشاورزی، تکمیل آبرسانی، تکمیل بیمارستان ۱۵۴ تخت خوابه شهرستان میانه و کمک به مناطق سیل زده اشاره کرد.

جواهری گفت: براساس تفاهم نامه ایی که با بهزیستی و بنیاد مسکن استان داشتیم ۷۰ واحد مسکونی توسط بنیاد برکت برای خانواده های دارای ۲ معلول بیشتر ساخته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی قطب صنعتی کشور است، گفت: ۲۵ درصد فولاد کشور در این استان تولید می شود و در حوزه تولید شیرینی و شکلات رتبه نخست کشور را داریم.

کلامی با تاکید براینکه بنیاد برکت از واحدهای کوچک و متوسط صنایع غذایی استان حمایت کند، ادامه داد: برای این منظور جلسه ای با اتاق بازرگانی و انجمن صنایع غذایی استان برگزار و شرایط حمایت و تامین مالی این واحدها بررسی شود.

کد خبر 4275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =