بزرگترین مجتمع کشت صنعت بیابانی الگویی کشور در شهرستان خوسف اجرایی می‌شود.

بزرگترین مجتمع کشت و صنعت بیابانی الگویی کشور در زمینی به مساحت یک هزار و پانصد هکتار به صورت الگویی در استان در منطقه سرچاه عماری خوسف اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، همتی مدیر هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) کشور در دیدار با فرماندار شهرستان خوسف با اشاره به اینکه  طرح مجتمع کشت و صنعت بیابانی با هدف مشارکت مردم و در راستای ترویج این امر و احیا مراتع اجرا خواهد شد افزود: این طرح به عنوان الگویی می‌باشد و در آینده نزدیک در سایر نقاط کشور نیز اجرا خواهد شد.
وی از سرمایه گذاری هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در زمینه راه اندازی کارگاه ها، بنگاه‌ها و صنایع تبدیلی خبر داد و افزود: متناسب با هر طرح، برنامه‌های متفاوتی اجرا خواهد شد..
همتی  از آمادگی این هلدینگ برای پرداخت تسهیلات کارگاه‌ها و بنگاه‌های در خصوص فرآوری محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: بدون محدودیت این تسهیلات در شهرستان خوسف پرداخت خواهد شد.
ایمانی سرپرست فرمانداری خوسف نیز در این جلسه گفت: این شهرستان علیرغم داشتن ظرفیت‌های متعدد در زمینه‌های مختلف از محرومیت‌های زیادی در شهرستان رنج می‌برد.
وی افزود: شهرستان خوسف به دلیل پراکندگی بسیار زیاد و میزان اعتبار تخصیصی نمی‌تواند بسیاری از پروژه‌ها را اجرایی نماید.
وی از هلدینگ اقتصادی بنیاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) خواست در راستای توسعه سرمایه گذاری‌ها در این شهرستان سرمایه گذاری نماید.
سرپرست فرمانداری با اشاره به مشکلات مردم مرکز شهرستان به دلیل بالا بودن سطح آب و سنگی بودن بستر لزوم اجرای شبکه فاضلاب تاکید کرد و گفت: این طرح با مشارکت ستاد اجرایی شود.

کد خبر 4342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =