مرکز بین گارگاهی شرکت توسعه گری پردیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در بیرجند افتتاح شد

بیرجند- با حضور معاون سازمان فنی حرفه ای کشور مرکز بین گارگاهی شرکت توسعه گری پردیس در ایستگاه تحقیقاتی شتر و گونه های مرتعی ستاد در دشت بجد استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

سید مجتبی موسوی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی در مراسم افتتاح این مرکز اظهارکرد: با توجه به هماهنگی انجام شده و همکاری اداره کل فنی حرفه ای استان و ظرفیت علمی و عملی ایستگاه تحقیقاتی ستاد اجرایی برای کارآموزان ٣٠٠ساعت دوره های آموزشی در رشته های علوم دامی و طیور و باغات و زراعت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در پایان دوره برای متقاضیان گواهینامه فنی حرفه ای صادر خواهد شد، عنوان کرد: مجموعه ایستگاه اصلاح نژاد شتر و گونه های مرتعی بجد ستاد اجرایی تا کنون ۴ مقاله آی اس آی و دو کتاب در زمینه ی شتر و تغذیه شتر به چاپ رسانده است.

وی ادامه داد: کیت انتخاب ژنومی و تولید لوک برتر ، بررسی تغذیه خارشتر در جیره شتر، انسولین شیر شتر، ساربان یار از دیگر طرح ها و اقدامات پژوهشی مجموعه است.

وی بیان کرد: کشت نهال و گونه های مرتعی نیز از دیگر طرح های پژوهشی است که با توجه به شرایط زیست بوم خراسان جنوبی ضرورت افتتاح این گونه کارگاه ها برای ارتقای دانش و اشتغال پذیری فارغ التحصیلات مورد نیاز است.

کد خبر 4408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =