ایجاد ۱۹۰ هزار شغل با حمایت از بنگاه‌های تولیدی توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، این بنیاد با حمایت از بنگاه‌های تولیدی باعث ایجاد ۱۹۰ هزار شغل در مناطق محروم کشور شده است.

امیرحسین مدنی در سفر به استان همدان با بیان این مطلب افزود: بنیاد برکت در ۱۳ سال گذشته حدود ۳۶۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده که ۱۹۰ هزار شغل در قالب طرح اشتغال‌زایی بنگاه‌محور و با مشارکت اقتصادی و سرمایه گذاری در ۳۶۰ بنگاه تولیدی کوچک و متوسط بوده است.
وی افزود: حدود ۳۶۰ بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط با ۵۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری تحت حمایت‌های اقتصادی بنیاد برکت قرار گرفته‌اند که بنیاد از ۲۶۰ بنگاه پس از ثبات و به مرحله سوددهی رسیدن خارج شده و سهم خود را به مردم واگذار کرده است.
مدیرعامل بنیاد برکت درباره برنامه‌های این بنیاد برای سال ۹۹ نیز گفت: امسال ۱۳۰ مشارکت جدید را با بنگاه‌های کوچک و متوسط در دستور کار داریم و برای این منظور، ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده‌ایم. این مشارکت و سرمایه‌گذاری، ایجاد ۸۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را رقم خواهد زد.
مدنی در خصوص عملکرد بنگاه برکت در حوزه اشتغال‌زایی بنگاه‌محور در استان همدان نیز توضیح داد: تاکنون با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان با ۴ بنگاه اقتصادی مشارکت داشته‌ایم که باعث اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ۲۶۰۰ نفر شده است. برای سال ۹۹ نیز مشارکت با ۲ تا ۳ واحد جدید را مد نظر داریم.
وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در استان همدان نیز اظهار داشت: ۱۱۰ طرح عمرانی شامل ۶۳ مدرسه با ۳۶۰ کلاس درس، ۲۴ مسجد و مرکز فرهنگی و ۲۳ طرح دیگر در حوزه‌های سلامت و بهداشت، آب‌رسانی، مسکن محرومان، کتابخانه و غیره را در دست اجرا داریم.
مدیرعامل بنیاد برکت افزود: از ۶۳ مدرسه در دستور کار در استان همدان، ۴۸ مدرسه به بهره‌برداری رسیده است. همچنین از ۲۴ مسجد و مرکز فرهنگی در استان، ۱۳ پروژه افتتاح شده است.
به گفته مدنی، ۲۸۰۰ نفر از ساکنین ۳۱ روستانی استان همدان نیز تحت پوشش بیمه برکت قرار گرفته‌اند.
وی با تأکید بر فعالیت بنیاد برکت در زمینه ایجاد اشتغال‌های خرد و خانگی در استان همدان تصریح کرد: در سال جدید راه‌اندازی ۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در شهرهای اسدآباد و نهاوند آغاز شده که ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۲۴۰۰ نفر را به دنبال خواهد داشت. همچنین در سال گذشته نیز ۱۷۰ طرح اجتماع‌محور با ۱۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان به بهره‌برداری رسیده که ۵۱۰ فرصت شغلی را در پی داشته است.
گفتنی است، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سفر یک‌روزه خود به استان همدان با استاندار و نماینده ولی‌فقیه در این استان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد و به ارائه گزارشی از اقدامات بنیاد در سراسر کشور و استان همدان پرداخت و برای مشارکت در سرمایه‌گذاری و توسعه طرح‌های اقتصادی، آموزشی درمانی، گردشگری و کشاورزی استان اعلام آمادگی کرد.
کد خبر 450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =