مدل توسعه روستا طبق ساختار محیط

اولویت بنیاد برکت ستاد اجرایی امام ره در استان لرستان اشتغالزایی در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری است.

شهریار پورامرایی مجری بنیاد برکت در استان لرستان ضمن تشریح فعالیت‌های خود گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سال گذشته بیش از 5 هزار طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور در استان لرستان انجام داده و امسال نیز بیش از 6 هزار طرح برای این استان در نظر گرفته است. همچنین با توجه به تلاش مجریان و تسهیلگران و پتانسیل این استان محروم این اقدامات تا 20 درصد قابل افزایش است. 

این مجری بنیاد برکت که بیش از 5 سال سابقه دارد در ادامه افزود: برنامه‌ای که بنیاد برکت در لرستان دنبال می‌کند "مدل توسعه روستا طبق ساختار محیط" است. طبق این برنامه قرار است در هر روستا براساس پتانسیل‌های محلی اشتغالزایی شود. استان لرستان در حوزه کشاورزی و دامپروری و به ویژه پرورش ماهی ظرفیت خوبی دارد.

پورامرایی که یکی از 3 مجری استان لرستان است بر فعالیت بنیاد برکت در ایجاد اشتغالزایی در کنار احیای مشاغل آسیب دیده تاکید کرد و گفت: بنیاد ضمن حمایت از شغل‌های آسیب دیده بر ایجاد اشتغال جدید تاکید دارد.

این مجری جوان بنیاد برکت ضمن تاکید بر روند رو به رشد فعالیت بنیاد خاطرنشان کرد: اکنون که بنیاد تعامل خوبی با دولت و دستگاه‌های اجرایی دارد فرصت خوبی است تا همه دستگاه‌ها با توجه به محرومیت لرستان، در کنار پتانسیل بالای این استان برای رشد و افزایش تولید، به ویژه در حوزه کشاورزی و دامپروری، پای کار بیایند تا ضمن حل مشکلات بیکاری و معیشتی مردم، وضعیت اشتغال جوانان بهبود پیدا کند.

وی در ادامه ضمن تشریح اقدامات خود طی 5 سال گذشته اظهار داشت: طی این سالها بیش از 6 هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی با کمک بنیاد برکت به مردم پرداخت شده است. در این طرح‌ها بیش از180 روستا نیز مشمول طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت شدند. همچنین به دنبال اعطای این تعداد از تسهیلات، افرادی نیز بصورت غیر مستقیم مشغول به کار شده‌اند.

این مجری بنیاد برکت که دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است در مورد فعالیت‌های اخیر خود گفت:  در سال قبل یکهزار و 810 طرح به سرانجام رسیده است و امسال نیز از حدود 2 هزار طرح در دستور کار تاکنون 430 مورد نهایی شده است. عمده این طرح‌ها (در حدود 60 درصد) در حوزه کشاورزی است. همچنین مابقی طرح‌ها در حوزه‌های کارگاهی است. 15 درصد طرح ها نیز شامل حوزه دانش بنیان‌ها می‌شود که در حال گسترش است.

پورامرایی در پایان ضمن تاکید بر پتانسیل‌های بالای استان لرستان در حوزه کشاورزی و دامپروری و به‌ویژه آبخیزداری، بر آموزش مردم در کنار دریافت وام تاکید کرد.

کد خبر 4678

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =