برقراری ۳ هزار شغل مستقیم با ایجاد بیش از ۲هزار طرح اشتغالزایی در ۱۲۵ روستای خراسان شمالی

مجری بنیاد برکت در استان خراسان شمالی گفت: بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی در بخش‌های کشاورزی، صنایع دستی و خدمات در ۱۲۵ روستای خراسان شمالی محقق شده است.

جواد عبدی مجری بنیاد برکت در استان خراسان شمالی با بیان اینکه هدف‌گذاری صورت گرفته طی امسال برای طرح‌های اشتغالزایی در استان خراسان شمالی2 هزار و 400 طرح در 125 روستا بوده است گفت: طی 7 ماه گذشته 2هزار و 50 طرح به بانک‌های عامل معرفی و تاکنون 215 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح‌های اشتغالزایی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از 2هزار و 50 طرح معرفی شده به بانک 720 نفر تسهیلات دریافت کرده که معادل 75 میلیارد تومان است.

عبدی با بیان اینکه طرح‌های استان خراسان شمالی بر پایه کشاورزی است گفت: از 2 هزار و 50 طرح، 800 طرح در بخش کشاورزی، 250 طرح در حوزه صنایع دستی، 600 طرح در حوزه خدمات و 400 طرح در حوزه صنایع دستی است.

وی توضیح داد: در حوزه دانش‌بنیان و بخش‌های فناوری هم اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته به طوری که 46 طرح در قالب واحد فناور در پارک فناوری و مرکز رشد دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است.

مجری بنیاد برکت در خراسان شمالی تاکید کرد: تفاهم نامه‌ای در قالب طرح شمسا با پارک فناوری خراسان شمالی به مبلغ 8 میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنایع و  واحدهای خلاق منعقد شده است.

عبدی با بیان اینکه از سال 99 حمایت از طرح‌های نوآوری و فناوری در استان خراسان شمالی شروع شده است گفت: از جمله نمونه‌های اقدامات صورت گرفته در حوزه کشاورزی پرورش یک نوع مگس خاص با عنوان مگس سرباز و پرورش حشرات مفید در حوزه آفت‌زدایی به طوری که این واحد فناور 100 هکتار از گلخانه‌های استان تحت پوشش خود قرار داده است.

او گفت: درحوزه صنایع خلاق طراحی چاپ بر روی پارچه اقدام  شده است.

وی تاکید کرد: با ایجاد ۲هزار و ۵۰ طرح به طور تقریبی برای ۳هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

کد خبر 7043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =