اهدای ۵۰ هزار بسته "لبخند مادری" به خانواده‌های نیازمند دارای ۳ فرزند به بالا

مرحله اجرایی پویش لبخند مادری با هدف تشویق به فرزندآوری و حمایت از خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا رسما آغاز شد.

به همت بنیاد 15 خرداد ، مرحله اجرایی پویش لبخند مادری با هدف تشویق به فرزندآوری و حمایت از خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا رسما آغاز شد. 

صبح‌امروز (سه‌شنبه) درمراسمی با حضور سرپرست و معاونان ستاد اجرایی فرمان امام، دبیر ستاد ملی جمعیت، مدیران عامل بنیاد 15 خرداد و بنیاد برکت ، آیین افتتاح رسمی پویش ملی "لبخند مادری" درمحل نمایشگاه دائمی دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام دراین مراسم گفت: در راستای اجرای سیاست جوانی جمعیت و از طریق بنیاد ۱۵ خرداد اقدامات و طرح‌های متنوع زیادی را درسال‌های اخیر اجرا کرده‌ایم.

عارف نوروزی افزود: درپویش لبخندمادری ۵۰ هزار بسته شامل ۴۰ قلم از وسایل مورد نیاز مادر و نوزاد به ارزش ۲۰۰ میلیاردتومان به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر اهدا میشود.

وی خاطرنشان کرد: تمام اقلام این بسته‌ها، اجناس باکیفیت ایرانی هستند و با این اقدام از اشتغال‌آفرینی و رونق گرفتن چرخه تولید نیز حمایت میشود.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام افزود: همچنین سلسله خدماتی هم برای خانواده‌های جوان به ویژه در مناطق کم‌برخوردار، زوجین دانشجو و سرباز، حوزه‌های علمیه و اشتغال والدین کودکان تازه متولد شده از طریق بنیاد برکت و بنیاد 15 خرداد در نظر گرفته و تسهیلاتی پیش‌بینی کرده‌ایم. 

نوروزی درباره ارزش ریالی این بسته‌ها گفت: ارزش ریالی هر بسته لبخندمادری 4 میلیون تومان است؛ از امروز توزیع این ۵۰ هزار بسته در دو مرحله آغاز میشود و قصد داریم این برنامه را به صورت مستمر ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام محوریت این کار را برعهده گرفته و دراین مسیر مشارکت خیرین و مردم نیز ازطریق همکاری صداوسیما و معرفی این پویش دربرنامه عصرجدید همراه ما بوده است. 

دبیر ستاد ملی جمعیت نیز دراین مراسم گفت: از مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام که پایه‌گذار اقدامات موثر برای اجرای سیاست جوانی جمعیت و حمایت از مادران و نوزادان هستند تشکر می‌کنم، پویش ملی لبخند مادری ، کاری ابتکاری و ویژه است.
سیدکاظم فروتن افزود: انتظار داریم که بحث جوانی جمعیت با یک حرکت مردمی توام شود با اینکه مجلس قوانینی برای افزایش جمعیت وضع کرده و وظایفی را برای دستگاه‌های مختلف برای فرزندآوری و حمایت از آنها وضع کرده ولی این اقدامات زمانی نتیجه میدهد که یک نهضت مردمی در کل کشور برای حمایت از جوانی جمعیت شکل بگیرد.

دبیر ستاد ملی جمعیت تصریح کرد: امیدوارم با کمک ستاد اجرایی فرمان امام و مردم شاهد جبران عقب‌ماندگی به وجود آمده در سال‌های گذشته در حوزه جمعیت باشیم.

فروتن خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد جامعه فعلی ایران سالمند هستند اما سال ۱۴۰۵ این میزان به ۳۰ درصد می‌رسد و جوانان فعلی سالمندان آینده محسوب می‌شوند؛ همانطور که رهبرمعظم انقلاب هم بارها تاکید داشته‌اند باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد نیز دراین مراسم گفت: ۲۰ پروژه ویژه و محوری در حوزه جمعیت مانند تسهیلات درمان ناباروری، اطلس جمعیت، مجمع خیرین جمعیت، شبکه ملی حمایت از تسهیلگران و .. در دستور کار بنیاد 15 خرداد قرار گرفته است.

حمیدرضا علیان‌زادگان افزود:در افق نزدیک هدف‌گذاری ما این است که به هر فرزند که در ایران اسلامی به دنیا می‌آید یک بسته لبخند مادری اهدا کنیم.
وی تصریح کرد: ارائه تسهیلات 15 میلیون تومانی و کارت هدیه به زوج‌های دانشگاهی دارای سه فرزند و بالاتر ، اجرای پروژه پلتفرم خدمات‌رسان مجازی برای ارائه کالاهای موردنیاز خانواده‌ها با تخفیف ویژه با کمک پلتفرم باسلام، ارائه 20 میلیون تومان تسهیلات شروع درمان ناباروری از جمله اقدامات بنیاد 15 خرداد دراین خصوص است.

در این مراسم همچنین از پدر و مادر شهید مدافع حرم "محسن حججی" و تعدادی از فعالان حوزه جمعیت نیز تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 4778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =