ساخت و تکمیل 60 مرکز فرهنگی و مذهبی برکت در مناطق محروم

معاون عمرانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ساخت و تکمیل 60 مرکز فرهنگی و مذهبی در مناطق محروم و روستایی خبر داد.

محمد مهجوری، معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت ادامه داد: این 60 مرکز فرهنگی و مذهبی جدید شامل مسجد، حسینیه و خانه عالم می‌شود که در مناطق محروم و کم‌برخوردار سراسر کشور تکمیل و ساخته شده است و خوزستان بیشترین سهم را از این مراکز در میان استان‌های کشور دارد.

به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، با ساخت و تکمیل 60 مسجد، حسینیه و خانه عالم جدید، تعداد مراکز فرهنگی و مذهبی این بنیاد به بیش از یک‌هزار و 600 مرکز می‌رسد.

مهجوری خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در مجموع ساخت و تکمیل بیش از 2 هزار مرکز فرهنگی و مذهبی شامل مسجد، حسینیه، خانه‌ عالم، دارالقرآن، مصلی و حوزه علمیه را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور در دستور کار دارد که از این تعداد بیش از یک‌هزار و 600 مرکز را ساخته و تکمیل کرده است.

وی با تاکید بر ساخت مراکز فرهنگی و مذهبی اظهار داشت: توجه و رسیدگی به امور فرهنگی از دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری و جزو اولویت‌های مهم نظام و هم‌چنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بوده است‌ و بدون‌ شک انجام این مأموریت بدون ساخت اماکن و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی میسر نخواهد بود.

 ساخت و تکمیل 60 مرکز فرهنگی و مذهبی برکت در مناطق محروم

مهجوری ادامه داد: در همین راستا، به تازگی قراردادی برای تکمیل و تعمیر 76 مسجد در استان لرستان به امضا رسیده و برای اجرا ابلاغ شده است.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت یادآور شد: بنیاد علاوه بر راه‌اندازی و تداوم نهضت اشتغال‌زایی با هدف محرومیت‌زدایی، توسعه و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم و روستایی کشور به عنوان رسالت و ماموریت اصلی خود، فعالیت‌های گسترده‌ای را نیز در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی در این مناطق دارد.

مهجوری در تشریح فعالیت‌های عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت گفت: ساخت و تکمیل 58 هزار و 700 پروژه عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آب‌رسانی در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار است که از این تعداد، 48 هزار و 800 طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.مهجوری در پایان خاطرنشان کرد: 4 هزار و 500 روستا در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد قرار دارند.

کد خبر 4836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =