ورود بنیاد برکت به طرح‌های آبزی‌پروری و کشاورزی در شهرهای شمالی کشور/ اجرای طرح‌های حفاظت از محیط زیست در شهرهای شمالی

مجری بنیاد برکت در گیلان گفت: بنیاد برکت برای تقویت طرح‌های زنجیره سبز وآبی و در شهرهای شمالی کشور برنامه‌ریزی مهمی در قالب آبزی‌پروری و کشاورزی انجام داده است.

یاسر رمضان‌نژاد مجری بنیاد برکت در گیلان (آستارا، تالش، رضوانشهر، شفت رشت، رودبار، لاهیجان، سیاهکل، لنگرود) با بیان اینکه دو هزار طرح اشتغال‌زایی در استان گیلان در حوزه مشاغل خرد و خانگی هدف‌گذاری شده که بخشی از این مشاغل در قالب کارگاه‌های کوچک مقایس هستند گفت: تا به امروز حدود 900 طرح ایجاد شده که زمینهساز ایجاد شغل برای  حدود 1200 نفر  به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ویژه در حوزه زنجیره سبز و اّبی فراهم شده است.

رمضان‌نژاد با بیان اینکه در حوزه آبزی‌پروری به صورت ویژه کار شده است که  شامل پرورش ماهی‌های خاویاری در مزارع و استخرهای کوچک بوده است افزود: در کنار ایجاد مزارع جدید پرورش ماهی برنامه‌ریزی برای تامین خوراک آنها هم صورت گرفته که همین امر خود زمینهساز کاهش هزینه‌های تولید برای افراد می‌شود.

ورود بنیاد برکت به طرح‌های آبزی‌پروری و کشاورزی در شهرهای شمالی کشور/ اجرای طرح‌های حفاظت از محیط زیست در شهرهای شمالی

مجری بنیاد برکت در گیلان توضیح داد: در حوزه زنجیره سبز در روستاهای هدف بنیاد برکت ورود کرده و در این زمینه اقدام به پرورش طیور،کشت‌های گلخانه‌ای کرده که زمینهساز صادرات به کشورهای همسایه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه برنامه‌های بلندمدت حفاظت از محیط زیست و توسعه برنامه‌های محلی هم ورود کرده‌ایم افزود: سیستم‌های دفع زباله یکی از برنامه‌های توسعه محلی به شمار می‌رود که در این بخش مدیریت پسماند در منزل اجرا و تفکیک زباله از مبدا و ایجاد مکان‌های برای بازیافت زباله را هم در قالب برنامه‌های اجتماعی و محیط زیستی دنبال می‌کند.

کد خبر 7290

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =