برگزاری رزمایش مشق احسان به یاد شهدای مدافع امنیت/6هزار و 600بسته نوشت‌افزار بین نیازمندان توزیع می‌شود

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در لرستان از برگزاری رزمایش مشق احسان به یاد شهدای مدافع امنیت و توزیع6 هزار 600بسته نوشت افزار بین دانش آموزان نیازمند خبر داد.

مجید طائف در رزمایش مشق احسان یادواره دو شاید مدافع امنیت لرستان که در سالن المپیک گلدشت شرقی برگزار شد، با بیان اینکه در مشق احسان امروز ۶ هزار و ۶۰۰ بسته شامل کیف و نوشت افزار بین دانش‌آموزان کم برخوردار در استان توزیع می‌شود، اظهار کرد: اعتبار این بسته‌ها بالغ بر ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی تعداد خانه‌های احسان استان را ۶ خانه عنوان کرد و افزود: ۴ خانه احسان در خرم‌آباد مشغول فعالیت است، یک خانه احسان هم در بروجرد و خانه دیگر در دورود فعالیت دارد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) لرستان گفت: فلسفه کار خانه‌های احسان تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام است، بر این اساس خدمات ستاد اجرایی فرمان امام در قالب بنیاد احسان در ۴ محله پشته حسین آباد، فلک‌الدین، پاچنار و گل سفید متمرکز است.

طائف بیان کرد: راه ابریشم یکی دیگر از رزمایش‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه آموزش و پرورش است، بر اساس این طرح بسته‌هایی از تدریس تا تست زنی به ۷۰۰ دانش آموز کم بضاعت که در آستانه کنکور هستند اختصاص داده می‌شود.

وی اعتبار بسته‌ها را که مربوط به دانش آموزان رشته‌های تجربی و ریاضی فیزیک است ۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: جامعه هدف تعریف شده برنامه راه ابریشم ۵۰ درصد مربوط به کمیته امداد ، ۲۰ درصد بهزیستی و ۳۰ درصد آموزش و پرورش است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان بیان کرد: برنامه دیگر ستاد اجرایی فرمان امام مدارس تولید و مهارت است ، در قالب این برنامه کارگاه تولید و مهارت در کنار مدارش شبانه‌روزی دایر می‌شود.

طائف خاطرنشان کرد: در این برنامه دانش‌آموزان همزمان با تحصیل در کارگاه‌های تولید و مهارت مشغول فعالیت می‌شوند.

وی گفت: در مرکز ۵ مدرسه را در نظر گرفته بودند، اما پیشنهاد و برنامه ما ۱۲ مدرسه از بخش بشارت الیگودرز تا کوهدشت و نورآباد است، شروع فعالیت آبان و آذر است.

تخصیص اعتبار برای آموزش معلمان جدید از دیگر برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام است که مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان به آن اشاره کرد و افزود: نقش ستاد اجرایی فرمان امام در این برنامه پشتیبانی است.

طائف در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت مدرسه سازی در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: اکنون ۵۹ مدرسه با محوریت نوسازی‌مدارس در حال ساخت است، برای امسال هم ۳۵ مدرسه را در نظر گرفته‌ایم که در حال انعقاد قرارداد هستیم.

کد خبر 4846

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =