آغاز مرحله جدید پویش "مشق احسان"/ اهدای ۳۰۰ هزار بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان

پنجمین مرحله پویش ملی "مشق احسان"، توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام آغاز به کار کرد.

صبح امروز (سه‌شنبه 12 مهر) درمراسمی در یکی از مدارس محله شوش تهران باحضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیرعامل بنیاد احسان پنجمین مرحله پویش مشق احسان آغاز به کار کرد.


معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام درباره جزییات این پویش اظهار داشت: امروز پنجمین مرحله از پویش مشق احسان آغاز میشود دراین مرحله ۳۰۰ هزار بسته نوشت‌افزار و لوازم التحریر شامل کیف، کوله پشتی، جامدادی، دفتر، مداد رنگی، خودکار و مداد بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار سراسر کشور توزیع میشود.


علی عسگری افزود: ارزش ریالی هر بسته بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است و جمعا ۷۰ میلیارد تومان دراین مرحله هزینه شده است‌.


عسگری درباره نحوه شناسایی دانش‌آموزان مشمول طرح گفت: این دانش‌آموزان توسط خانه‌های احسان محلات و گروه‌های جهادی همکار بنیاد احسان شناسایی و راستی آزمایی شده و سپس بسته‌های لوازم تحریر به آنها اهدا می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: بخشی از اقلام داخل این بسته‌ها توسط زنان سرپرست خانوار و کارگاه‌های زندانیان شاغل تولید و از آنان خریداری شده تا ازاین اقشار نیز حمایت شود.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم اظهار داشت: از اینکه برای ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ایرانی لوازم تحریر رایگان تهیه شده تقدیر می‌کنم ، این کار سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است به شرطی که به استعداد و قدرت آنها توجه کنیم.

علی آقامحمدی افزود: باید درباره ۲۰۲۰ محله و نقطه آسیب‌پذیر اقداماتی را انجام دهیم به شرطی که همه این کارها و تلاش ها هم افزا بوده و پراکنده کاری نداشته باشیم.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات محروم کشور افزود: ستاد اجرایی فرمان امام توانمندسازی ۴۰ محله از محلات آسیب‌پذیر را بر عهده گرفته تا مشکلات آنها حل شود؛ باید مشکلات آموزشی، بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی همه این مناطق برطرف شود.

مدیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان نیز در این مراسم اظهار داشت: سال‌جاری با مشارکت مردم و کار متمرکز بنیاد احسان ۲۵۰ هزار بسته توسط این بنیاد و ۵۰ هزار بسته ازطریق مشارکت‌های مردم شامل نوشت‌افزار ایرانی بین دانش‌آموزان کم برخوردار توزیع می شود.

وی افزود: این بسته‌ها تا پایان مهرماه به دست دانش‌آموزان هدف خواهد رسید و توزیع آنها از امروز در سراسر کشور آغاز میشود.

در پایان این مراسم از دو برند تولید نوشت‌افزار ایرانی با نام‌های هدهد و توشه رونمایی شد.
انتهای پیام/

کد خبر 4890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =