بیمه کشاورزی یکی از ارکان تضمین طرح های جهش تولید است

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: بیمه کشاورزی یکی از ارکان تضمین طرح های جهش تولید است.

سید ساسان احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: آمار کشاورزانی که محصولات خود را بیمه می کنند نشان می دهد که بیمه خیلی خوب عمل نکرده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان افزود: بیمه در بحث خسارت ها به محصولات کشاورزی باید به موقع ورود پیدا کند و خسارت ها را در وقت خودش به کشاورز پرداخت کند.

وی با تاکید به هماهنگی بین بیمه و کشاورزان، ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که کشاورزان در خصوص بیمه مشکل دارند بحث برآوردهای خسارت است که دقیق انجام نمی شود.

احمدی تصریح کرد: ما هنوز نتوانسته ایم اعتماد کشاورز را به بیمه جلب کنیم و اگر کشاورز به بیمه اعتماد داشته باشد اجرای طرح جهش تولید در اراضی دیمزار راحت تر انجام می شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: اصلاح الگوی کشت می تواند در کاهش هزینه ها به کشاورز کمک کند و اگر در این زمینه با دقت حرکت کنیم می توانیم هزینه ها را کاهش و تولید را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: اصلاح الگوی کشت می تواند به افزایش تولید و بالا بردن راندمان بخش کشاورزی کمک کند و تولید را در کشور به ضریب اطمینان بالایی برساند.

احمدی گفت: میزان بارندگی در استان گلستان و اراضی دیم کمتر از مقدار پیش بینی ها است و نبود آب و باران های به موقع باعث خسارت هایی به محصولات کشاورزی می شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان افزود: برای جهش تولید حتما باید اصلاح الگوی کشت وجود داشته باشد تا بتوانیم در کنار افزایش سطح کشت بهترین و بیشترین برداشت را داشته باشیم

کد خبر 5000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =