ورود جدی بنیاد برکت به حوزه دانش‌بنیان در اصفهان

بنیاد برکت با نگاه بومی و محلی و با مدل‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور دنبال توسعه اقتصادی و رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار و توانمندسازی جوامع هدف در استان اصفهان است.

سجاد میرزایی مجری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از سال 1400 فعالیت خود را آغاز کرد. وی که یک کارآفرین موفق از مناطق روستایی شهرستان کاشان است در پی آرمان اصلی خود برای کمک به مردم در مناطق محروم برای توانمندسازی و حل مشکلات، با بنیاد آشنا شد. او در این مورد گفت: پس از تحقیق فراوان متوجه شدم که بنیاد برکت بهترین فضا برای کمک به محرومان با حفظ شان و شخصیت مردم است.

این مجری ادامه داد: خوشبختانه پس از انقلاب شکوه‌مند اسلامی نهادهای مردمی متعددی در مناطق محروم حاضر شدند. در این میان، بنیاد برکت به عنوان یک نهاد چابک و جوان با کمترین بروکراسی اداری و با دارا بودن زنجیره تسهیل‌گری بیشترین فعالیت را در این زمینه دارد.

میرزایی در مورد فعالیت خود گفت: طی سال گذشته و امسال تاکنون یک‌هزار و 720 طرح را به طور کامل نهایی کرده و تا پایان امسال نیز 350 طرح دیگر عملیاتی می‌شود. این طرح‌ها در حوزه‌های گوناگون با توجه به پتانسیل و شرایط محلی و با نگاه بازارمحور و توجه به مزیت نسبی است، تا ضمن رفع نیاز منطقه، محصولات تولیدی به خارج از استان نیز ارسال شود. استان اصفهان در اغلب حوزه‌ها فعالیت دارد ولی در صنایع دستی و گیاهان دارویی و البته گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که نیازمند حمایت جدی است.

او در تکمیل صحبت‌های خود در این زمینه ادامه داد: استان اصفهان با قدمت تاریخی و شرایط جغرافیایی، ضمن همسایگی با 9 استان دیگر پتانسیل بالایی در بسیاری از حوزه‌ها دارد. ما با کمک بنیاد برکت با شناخت این حوزه‌ها طرح‌های خوبی را اجرا کرده‌ایم. طی سال گذشته طرح‌های زیادی در حوزه گلاب و عرقیجات، قالی دستباف، فرش ماشینی، گیاهان دارویی، صنایع دستی در شهرستان کاشان اجرا شد. در حوزه گردشگری نیز تسهیلات مناسبی برای ساخت و تجهیز اقامتگاه‌های بومگردی در کاشان اعطا شد. امسال نیز طرح‌های خوبی در حوزه لبنیات و عسل در گلپایگان و خوانسار در دست اجرا داریم. در شهرستان آران و بیدگل نیز تعدادی طرح‌های اشتغال‌زایی در حوزه فرش ماشینی و قالی دستباف در دست اجرا داریم. در کاشان نیز در حال حمایت از 20 شرکت دانش‌بنیان وابسته به پارک علم و فناوری کاشان هستیم که همه مراحل آن انجام شده است.

میرزایی با تاکید بر این که بنیاد برکت مردمی‌ترین نهاد انقلابی برای حل مشکلات مناطق محروم است گفت: آموزش، مشاوره، انواع کمک و حضور مداوم تا آخرین لحظه، ویژگی و ممیزه اصلی این بنیاد است.

وی در پایان نیز در مورد یک اقدام و طرح ویژه توضیحاتی ارائه داد و بیان کرد: در یک روستا بین کاشان و اصفهان که قبلا در معرض مهاجرت و خالی شدن از سکنه بود اقدام به اجرای چند طرح مفید کردیم. در روستای عباس‌آباد بادرود شهرستان نطنز تعدادی طرح در حوزه گل‌های تزئینی اجرا کردیم که منجر به مهاجرت معکوس به روستا شد و اکنون بیش از 250 نفر ساکن دارد. ما در حال افزایش این طرح‌ها هستیم و تاکنون بیش از 25 طرح گلخانه در عباس‌آباد با کمک بنیاد برکت اجرا شده است.

کد خبر 5009

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =