واگذاری دستگاه‌ های کارنده کشت مستقیم به متقاضیان طرح جهش تولید در دیمزارهای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از واگذاری دستگاه‌ های کارنده کشت مستقیم به متقاضیان طرح جهش تولید در دیمزارهای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد؛ شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان  امام(ره) از واگذاری دستگاه‌ های کارنده کشت مستقیم به متقاضیان طرح جهش تولید در دیمزارهای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد. 

 شایان نادری در آیین واگذاری دستگاه های کارنده کشت مستقیم طرح تسهیلاتی ادوات کشاورزی جهش تولید در دیمزارهای استان گفت: به منظور توسعه و حمایت از کشت مکانیزه که یکی از اهداف طرح جهش تولید در دیمزارها است با اعطای تسهیلات چهار درصد به کشاورزان و تحویل ۶ دستگاه کارنده کشت مستقیم به همت شرکت گسترش توسعه گری پردیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و با مشارکت بانک ملی تاکنون گام مثمرثمری را برداشته و در این زمینه پیشرفت قابل چشمگیری را در استان شاهد هستیم.

ایشان عنوان داشت: در حال حاضر تکمیل پرونده ۵ متقاضی دستگاه دیگر در بانک عامل در مرحله نهایی است و ان‌شاءالله در روزهای آتی همزمان با مرحله کاشت محصولات زراعی این کارنده ها تحویل آنان می گردد. 

وی افزود: در سال زراعی گذشته همزمان با اولین سال از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان با حمایت های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و احداث پایگاه نوآوری و کشت مکانیزه بخصوص استفاده از دستگاه کارنده کشت مستقیم، در میزان عملکرد محصولات کشت شده این پایگاه نسبت به مزارع شاهد، افزایش 30 درصدی عملکرد محصولات تحت پوشش این طرح به ثبت رسید.
در پایان ایشان افزود: در این طرح ستاد اجرایی فرمان  امام(ره) خدمات متنوعی را  ارایه می نماید که کشاورزان و بهره برداران جای جای استان می توانند از خدمات آن بالٱخص استفاده از تسهیلات چهار درصد دستگاه های کارنده کشت مستقیم بهره مند شوند. 

کد خبر 5031

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =