همایش حرکت مبارک۲۰۲۰محله استان سمنان

همایش حرکت مبارک ۲۰۲۰محله با حضور مسئولین خانه های احسان، بهزیست ، امداد و هلال استان سمنان و سخنرانی دکترآقا محمدی برگزارشد.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان در همایش حرکت‌ مبارک ۲۰۲۰ محله با حضور جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی و توانمند سازی اجتماعی ۲۰۲۰ محلات کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳ هزار شهید گرانقدر والامقام استان گفت: در حاشیه شهر سمنان، نگرانی هایی در خصوص حاشیه نشینی وجود دارد که‌تاکنون نیز در دولت سیزدهم در راستای رفع دغدغه های موجود اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.
وی همچنین افزود: ۲ هزار و ۲۰‌محله در کشور بر اساس تاکید مقام معظم رهبری از محرومیت رهایی پیدا خواهند کرد.

همایش حرکت مبارک۲۰۲۰محله استان سمنان

هاشمی بیان داشت: در سطح استان سمنان نیز با همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ، ۱۲ محله در ۸ شهرستان شناسایی و اقدامات محرومیت زدایی در دستور کار قرار گرفت.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: نیاز های محلات شناسایی، احصاء و اولویت بندی شده و با توجه به ظرفیت های موجود در حوزه دستگاه های اجرایی، رسیدگی و برطرف خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خبر داد: تاکنون به ۳۲۰ روستای سطح استان در راستای رسیدگی به امور مردم ، سفر انجام گردیده و کاروان خدمت و دیدار چهره به چهره برگزار شده است.
هاشمی عنوان داشت: اگر بخواهیم به معنای واقعی در سطح شهرهای استان از حاشیه نشینی جلوگیری کنیم، باید به صورت ویژه به روستاها توجه شود.
سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه تمامی امکانات استان برای جلوگیری و از بین بردن حاشیه نشینی در شهرها بسیج شده است، گفت: ایجاد فرصت های شغلی، ایجاد ثروت و ارتقاء شاخصه های اقتصادی در سطح روستاها مانع از مهاجرت جوانان به شهرها و ایجاد حاشیه نشینی خواهد شد و طبیعتا بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز بوجود نخواهد آمد.

همایش حرکت مبارک۲۰۲۰محله استان سمنان

آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماعی ۲۰۲۰ محلات کشور گفت:لازمه اولیه موفقیت در طرح ۲۰۲۰ محله، ایجاد یک عزم و اراده قوی برای تغییر است و باید در این حوزه مردم را بسیج نماییم.

در حوزه اجرای طرح حرکت مبارک ۲۰۲۰ محله، از ظرفیت و پتانسیل نیروهای انسانی متخصص و توانمند بهره گیری شود و تعامل و هماهنگی مطلوبی در بین متولیان امر این حوزه وجود داشته باشد.

باید توجه داشت تا در اجرای این طرح، عمل زده نشویم

ازبستر نرم افزار ۲۰۲۰ محله برای بیان و اشتراک گذاری پیشرفت ها، دستاوردها، موفقیت ها، مشکلات، راهکار و راح حل ها استفاده شود.

 در مسیر پیشبرد اهداف طرح محله های محروم و کم برخوردار و توانمند سازی اجتماعی محلات، نباید از روستاها نیز غافل شویم و به همین واسطه، اجرای طرح ۴۰۴۰ را آغاز خواهیم کرد.

 ما اعلام می کنیم از تمامی روستائیانی که قصد دارند در سطح روستاها اشتغال آفرینی کنند، حمایت کرده و بسته های مکمل تشویقی از قبیل تسهیلات مسکن و زمین نیز برای این امر در نظر خواهیم گرفت.

 در حوزه مباحث اجتماعی نیز ظرفیت های بسیار مطلوبی در سطح استان وجود دارد که‌ استان می تواند در بحث اربعین حسینی نیز نقش آفرینی موثر نماید.

 سمنان همواره منبع درخشش های بزرگ بوده است که انشالله در این حوزه نیز بدرخشد.

در ابتدای این همایش مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره استان سمنان ضمن عرض خیرمقدم از دستگاه هایی که در برگزاری نمایشگاه حرکت مبارک 2020 محله ستاد را یاری نمودن تشکر و قددانی نمود.

ایشتان در ادامه افزود: رویکرد ستاد در این محلات هم افزایی با دیگر نهاد های خدمت رسان می باشد و اصل کار محرومیتن زدایی باید توسط خود مردم با حمایت و پشتیبانی نهاد ها صورت پذیرد.

کد خبر 6235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =