همکاری بنیاد برکت با پارک‌های علم و فناوری همه استان‌های کشور

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی سراسر کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کند.

مدیرعامل بنیاد برکت ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: تا پایان سال جاری با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی تمامی استان‌های کشور تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای حمایت از طرح‌های دانش‌محور به امضا می‌رسد.

محمد ترکمانه تصریح کرد: بنیاد برکت این تفاهم‌نامه‌های همکاری را با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی در راستای منویات مقام معظم رهبری، تحقق سیاست‌های مد نظر ایشان و عمل به شعار سال 1401 و با هدف حمایت از هسته‌ها و واحدهای فناوری مستقر در این پارک‌ها و مراکز به امضا می‌رساند.

مدیرعامل بنیاد برکت از آغاز امضای تفاهم‌نامه همکاری با پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور خبر داد و افزود: به تازگی تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد برکت و پارک ‌علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی برای حمایت از 300 طرح دانش‌محور به امضا رسیده است.

ترکمانه ادامه داد: همچنین با پارک‌های ‌علم و فناوری استان‌های هرمزگان، کرمانشاه و همدان نیز تفاهم‌نامه‌هایی به امضا رسیده است تا در هر یک از این پارک‌ها از 200 طرح دانش‌محور حمایت شود.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد از هسته‌ها و واحدهای فناوری مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی از طریق پرداخت تسهیلات متناسب با میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز و یا مشارکت در طرح از طریق مشارکت در سهام، مشارکت مدنی و عقود مبادله‌ای حمایت می‌کند.

 همکاری بنیاد برکت با پارک‌های علم و فناوری همه استان‌های کشور

وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت تا پایان سال جاری حمایت از یک‌هزار و 200 طرح‌ دانش‌محور در هسته‌ها و واحدهای فناوری مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی را در دستور کار دارد.

ترکمانه تاکید کرد: بنیاد برکت برای حمایت از هر طرح دانش‌محور به طور متوسط 500 میلیون تومان اعتبار در نظر می‌گیرد که با احتساب سایر آورده‌ها، مجموع حجم سرمایه‌گذاری برای هر طرح به یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان می‌رسد.

وی درباره میزان اشتغال ایجاد شده با حمایت از طرح‌های دانش‌محور توضیح داد: با حمایت و راه‌اندازی هر طرح‌، به طور متوسط برای 8 نفر اشتغال مستقیم و فرصت کسب‌وکار ایجاد می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت در پایان تاکید کرد: بنیاد برکت برای سال 1402 نیز حمایت از طرح‌های دانش‌محور در هسته‌ها و واحدهای فناوری مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی را در دستور کار دارد.

کد خبر 5032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =