ورود بنیاد برکت به حوزه استارت‌آپ در آذربایجان غربی

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ایجاد اشتغال پایدار را دنبال می‎کند و به دنبال تصدی‌گری و کسب سود نیست.

مسعود انوری، مجری بنیاد برکت در استان آذربایجان غربی دارای دکترای مدیریت کسب و کار، قبلا کارگزار وزارت کار در استان بوده و در مراکز مشاوره این وزارت‌خانه فعالیت جدی داشته است. انوری به‌خاطر تجربه و علاقه به مرور با بنیاد آشنا شده است.

این مجری در مورد فعالیت خود گفت: در سال 1400 بیش از یک‌هزار و صد طرح و در سال جاری تاکنون 800 طرح را اجرا کرده‌ام. اولویت اصلی ما در استان تکمیل زنجیره تولید است. در این زنجیره، جدا از تولید کالا به مواردی مانند: بازار، ارزش، مخاطب، فرآوری، نگهداری، استارت‌آپ‌ها و دانش‌بنیان توجه می‌شود.

وی در ادامه درباره فعالیت‌های خود توضیح داد: رایزنی‌هایی در جهت احداث و تجهیز بازارچه‌های برکت و بازارچه‌های آبزیان در سطح شهرستان‌ها با مشارکت شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای عرضه محصولات تولیدی کارآفرینان حمایت شده توسط بنیاد برکت به ویژه با استفاده از ظرفیت مسیرهای تزانزیتی و مواصلاتی صورت گرفته است.

 ورود بنیاد برکت به حوزه استارت‌آپ در آذربایجان غربی

انوری با تاکید بر فاصله‌گیری از طرح‌های دام و طیور گفت: این طرح‌ها به دلایلی همچون انحراف بسیار زیر در مراحل مختلف از اهلیت‌سنجی، خرید، نظارت، بازرسی و فروش،؛ اقتصادی نبودن به دلیل نوسانات قیمت نهاده، دام، تعداد دام خریداری شده، غیرحرفه‌ای و زیان‌بار بودن پروسه خرید و نگهداری دام؛ ارزش افزوده بسیار پایین و  ضریب اشتغال پایین نسبت به طرح‌هایی با سرمایه‌بری مشابه در اولویت نیستند.

مجری بنیاد برکت در آذربایجان غربی از شناسایی مزیت‌های اختصاصی شهرستان‌ها با تاکید بر شناسایی زنجیره‌های فعال و تکمیل حلقه‌های مفقوده زنجیره خبر داد و بر اهمیت کارگاه‌های کوچک مقیاس و استارت‌آپ‌ها تاکید کرد و افزود: ما با مطالعه شهرستان‌های هدف و بررسی همه جانبه رسته‌های مختلف به این نتیجه رسیده‌ایم که برای استفاده حداکثری از حضور بنیاد برکت در شهرستان‌های هدف باید به دنبال رسته‌هایی با سرمایه‌بری پایین، ضریب اشتغال بالا، نیاز به آموزش‌های اندک و بازارپذیری قابل ‌قبول باشیم. 

انوری در پایان بر اجرای طرح‌های گردشگری و صنایع دستی، زنجیره آبزیان، زنجیره دانه‌های روغنی، زنجیره میوه‌جات، زنجیره زنبور عسل، زنجیره قارچ، گلخانه‌های کوچک مقیاس، گل محمدی و احداث و توسعه باغات در مناطق محروم و روستایی آذربایجان غربی تاکید کرد.

کد خبر 5067

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =