اجرای طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان در مدارس مناطق محروم

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از اجرای طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان در مدارس خبر داد.

حمیدرضا علیان ضمن اعلام این خبر توضیح داد: بنیاد ۱۵ خرداد در راستای ارتقای سلامت کودکان محروم و در قالب برنامه پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان، به توزیع آزمایشی ۵۰ هزار بسته آموزشی میان دانش‌آموزان مقطع دوم دبستان مدارس حاشیه شهر تهران اقدام می‌کند.

به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، این بسته آموزشی برای سه گروه مخاطب دانش‌آموزان، والدین و معلمان طراحی شده است. همچنین این بسته، آموزش‌های لازم را جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان با روش‌های جذاب ارائه می‌دهد.

علیان خاطرنشان کرد: آغاز اجرای آزمایشی این طرح در مدارس حاشیه شهر تهران است و در ادامه، در ۲ هزار و ۲۸ مدرسه ساخته شده توسط بنیاد ۱۵ خرداد در کل کشور و نهایتا تمامی مدارس ابتدایی کشور عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: به دلیل این‌که در حدود سن ۸ سالگی دندان‌های شیری به مرور زمان شروع به افتادن می‌کنند و دندان‌های دائمی جای آن‌ها را می‌گیرند، بهترین دوره برای ارائه آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان، مقطع دوم دبستان است و این بسته آموزشی ناظر به همین مقطع تحصیلی طراحی شده است.
 

اجرای طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان در مدارس مناطق محروم

وی با تاکید بر تداوم برنامه طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان گفت: این طرح در فازهای بعدی در مدارس ساخته شده توسط بنیاد ۱۵ خرداد و مدرسه‌های سایر مناطق محروم و روستایی سراسر کشور اجرا خواهد شد.

 علیان با اشاره به دیگر اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه خدمات اجتماعی اظهار داشت: تاکنون طرح‌های مثبت حرکت ۱ و ۲ با هدف اهدای اقلام توانبخشی مانند ویلچر، واکر، عصا و تشک مواج به معلولین اجرا شده است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد افزود: تجهیز پارک‌های کشور به تجهیزات بازی ویژه معلولین،  غربالگری‌های اسکلتی- حرکتی کودکان جهت پیشگیری از معلولیت کودکان و تامین کمک هزینه خرید عینک و کاشت حلزون شنوایی در مناطق کم برخوردار از جمله دیگر برنامه‌های بنیاد در این حوزه است.

علیان با اشاره به طرح مناسب‌سازی مسکن معلولان تاکید کرد: مناسب‌سازی ۱۰ هزار منزل مسکونی برای معلولین از برنامه‌های مهم بنیاد ۱۵ خرداد در سال آینده است.

کد خبر 5194

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =