یارانه بیمه برای دیمزارهای استان مازندران

کشاورزان مازندرانی برای هر هکتار از دیمزار در طرح جهش تولید یارانه ۱۰۰ هزار تومانی بیمه دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان در سال زراعی جاری با حمایت همه جانبه و مشارکت صندوق بیمه محصولات کشاورزی، جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) آغاز شده است، گفت: در این طرح تمام محصولات زراعی دیم به صورت ویژه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

خلیل حقیقی افزود: در بیمه محصولات کشاورزی بخشی از حق بیمه توسط دولت و بخشی توسط کشاورز پرداخت می‌شود که در این طرح به منظور حمایت از کشاورز، بخشی از سهم بیمه کشاورز توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) پرداخت می‌گردد.

او گفت: در طرح جهش تولید در دیمزارها حق بیمه سهم بیمه‌گذاری به ازای هر هکتار ۵۰ هزار تومان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تامین و پرداخت می‌شود و مابقی نیز توسط کشاورز پرداخت می‌شود.

 مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: طرح جهش تولیدات کشاورزی در دیمزارهای استان از ۳۰ هزار هکتار پارسال، امسال به ۶۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

حقیقی افزود: امسال کشت سه نوع محصول مهم گندم، دانه های روغنی کلزا و علوفه دامی در مناطق بالادست مازندران در قالب کشت جهش تولید در دیمزارها مورد حمایت همه جانبه قرار گرفته است.

او با بیان اینکه عمده دیمزارهای استان در مناطق میان بند و کوهستانی شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، سوادکوه، سوادکوه شمالی و نوشهر است، گفت: کشاورزان مشارکت کننده در این طرح نگرانی و دغدغه‌ای بابت فروش محصولات خود ندارند چرا که محصولاتی در این طرح کشت شده که خرید تضمینی داشته و از بازار مناسبی برخوردار هستند.

کد خبر 5205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =