بازدید از سه مزرعه تولید بذر گندم در استان مازندران

ناظر طرح جهش تولید دیمزارها در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مازندران از بازدید در سه مزرعه تولیدی کشت الگویی در حوزه گندم و جو در استان مازندران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مازندران، مهدی بابایی طی گفتگویی اظهار کرد: در حاشیه برگزاری جلسه وضعیت کشت پاییزه استان مازندران که با بررسی عملکرد و پیشرفت فیزیکی طرح جهش تولید و همچنین کشت قراردادی گندم در استان همراه بود بازدید از سه مزرعه تولیدی کشت الگویی در مرکز استان انجام شد.

وی افزود: بعد از اتمام جلسه ابتدا از مزرعه کشت گندم الگویی تغذیه در روستای خارکش از توابع مرکز خدمات کشاورزی سمسکنده بازدید به عمل آمد، در این بازدید مجری طرح گندم وزارتخانه، مشاور تغذیه‌ای وزیر جهاد کشاورزی کشور، معاون زراعت استان و کارشناس گندم و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی مازندران، ناظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، ناظر فنی شرکت مجد، نماینده مرکز تحقیقات طرح جهش تولید دیمزارها، کشاورز و صاحب مزرعه و نیز مسئول مرکز خدمات سمسکنده ساری حضور داشتند و توصیه‌های لازم ارائه شد.

بابایی خاطرنشان کرد: در ادامه از مزرعه تولید جو باتوجه به مشکل بذر جو در زمین مرکز تحقیقات که به‌صورت استیجاری در اختیار یک شرکت با نیروهای جوان قرار دارد بازدید شد.

ناظر طرح جهش تولید دیمزارها در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مازندران در پایان اذعان داشت: همچنین از یک مزرعه کشت گندم با روش جوی پشته که به میزان ۵ هکتار به‌صورت الگویی باهدف تولید بذر کشت شده بود بازدید شد، باتوجه به خسارت ناشی از رطوبت استان در دشت و آب ماندگی‌ها روی زمین به کشاورزان روش جوی پشته که یکی از بهترین روش‌های کشت در استان است، درباره مباحث عملکردی، کشت و کار و همچنین تغذیه توصیه‌های لازم ارائه شد.

کد خبر 5243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =