۱۰۲ میلیارد ریال به اجرای جهش تولید در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

شهرکرد - ایرنا- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری از اختصاص ۱۰۲ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان خبر داد و گفت که این میزان از محل اعتبارهای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای حمایت از کشاورزان مجری طرح پرداخت می‌شود.

محمود ابراهیمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای خرید ادوات کشاورزی، پرداخت درصدی از حق بیمه کشاورزان، تامین کود مورد نیاز و پرداخت حق‌الزحمه کارشناسان جهادکشاورزی برای افزایش رصد و ارائه آموزش به کشاورزان مجری طرح پرداخت می‌شود.

وی گفت: این طرح با همکاری ستاد اجرای فرمان امام (ره) و سازمان جهادکشاورزی اجرایی شده است و امسال برای نخستین بار در استان ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم زیر کشت رفته است.

وی از راه‌اندازی و فعال شدن سامانه دیم‌زارها در استان خبر داد و گفت: این سامانه با هدف افزایش رصد و پایش کارشناسان پهنه در اراضی زیر کشت دیم فعال شده است.

ابراهیمی اظهار داشت:به منظور حمایت از کشاورزان مجری این طرح امسال تسهیلات به مبلغ ۵۳ میلیارد ریال برای خرید ۵۳ دستگاه خودور کارنده مستقیم و زیرشکن و ادوات کشاورزی با همکاری ستاد اجرای فرمان امام(ره) و بانک کشاورزی پرداخت شده است.

وی به پرداخت مبلغ کمکی برای تهیه سم،کود و بذر در اختیار جهادکشاورزی اشاره کرد و گفت: برای حمایت از کشاورزان و افزایش نظارت و پایش کارشناسان سازمان جهادکشاورزی مبلغی برای پرداخت حق‌الزحمه این کارشناسان پرداخت شده که این کارشناسان نظارت و پایش از پهنه را افزایش داده و آموزش‌های لازم را به کشاورزان مجری طرح ارائه دهند.

وی گفت: برای افزایش چتر حمایتی از کشاورازن امسال ۵۰۰هزار ریال برای پرداخت حق بیمه از سوی ستاد برای هر هکتار از اراضی زیرکشت دیم مجری طرح جهش تولید، پرداخت شد تا کشاورزان اراضی زیر کشت دیم را زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار دهند و در صورت بروز خسارت به کشاورزان خسارت وارده به آنها جبران شود.

به گزارش ایرنا، اجرای طرح جهش تولید یک اقدام اثرگذار برای استفاده از زمین‌های کم بازده و توسعه کشت دیم است از سال ۹۷ با همکاری ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره) و وزارت جهادکشاورزی در راستای ایجاد اشتغال پایدار و رونق کشاورزی در دیم‌زارها از سال زراعی در کشور آغاز شده و در سال زراعی جاری در ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم استان اجرا می‌شود.

این طرح برای کشت محصولات مهم و راهبردی از جمله گندم و جو، حبوبات، دانه‌های روغنی و در راستای تامین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال پایدار کشاورزان، استفاده بهینه از آب سبز و صرفه‌جویی در استفاده از منابع آبی با همکاری ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره) و جهادکشاورزی در دست اجراست.

چهارمحال و بختیاری دارای ۶۷هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است و سالانه ۱.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان برداشت می‌شود.

کد خبر 5273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =