توجه ویژه‌ ستاد اجرایی فرمان امام اصفهان به امور زنان و خانواده‌

در برنامه زنده شبکه اصفهان، رضوان اصغری، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام اصفهان، به بیان فعالیت‌های اجتماعی و خدمات این ستاد در حوزه محرومیت زدایی پرداخت.

رضوان اصغری، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام اصفهان، در برنامه زنده شبکه اصفهان با بیان فعالیت‌های اجتماعی و خدمات این ستاد در حوزه محرومیت زدایی بنیاد احسان، بنیاد برکت و بنیاد ۱۵ خرداد و اهمیت این بنیادها در ارائه خدمات به نیازمندان و رسیدگی به مشکلات اجتماعی اظهار کرد: بنیاد احسان، با هدف کمک به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده، به عنوان یکی از فعال‌ترین بنیادها در استان اصفهان شناخته می‌شود.

همچنین ادامه داد: بحث مشارکت یکی از اصول اساسی در فعالیت‌های ستاد است. ما با گروه‌های جهادی در فعالیت‌های اجتماعی همکاری می‌کنیم. این گروه‌های جهادی عامل اصلی در اجرای فعالیت‌ها در ستاد اجرایی فرمان امام اصفهان هستند همچنین آن‌ها در مناطق محروم، زنان و خانواده‌ها را شناسایی و به ما معرفی می‌کنند تا ما بتوانیم خدمات لازم را به آن‌ها ارائه دهیم.

اصغری با بیان اینکه ما در ستاد به توانمندسازی جامعه نیز توجه داریم، افزود: با ایجاد قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات در ۲۲۰۰ محله محروم کشور، بهبود شرایط زندگی در این مناطق را هدف قرار داده‌ایم همچنین در استان اصفهان نیز، ۱۴ محله را برای اجرای برنامه‌های توانمندسازی انتخاب کرده‌ایم و هدفمان ایجاد ۱۴ خانه احسان فعال در هر یک از این محلات است.

وی ادامه داد: در ستاد، تمرکز ما برای حل مشکلات جامعه از داخل خود مناطق است که مداخله از خارج را به حداقل ممکن می‌رسانیم. علاوه بر این، در بنیاد پانزده خرداد، خدماتی ارائه می‌شود که شامل طرح لبخندهای مادری برای توانمندسازی مادران و اهدای بسته‌های حمایتی به خانواده‌ها و فرزندان نوزاد تا دو سالگی نیز در نظر گرفته شده است. همچنین، برای خانواده‌هایی که فرزندان خود را به دنیا می‌آورند، خدمات و کمک‌های مختلفی ارائه می‌شود تا دغدغه‌های آن‌ها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت نیز با ارائه وام‌های تسهیلاتی به کسب و کارهای کوچک و متوسط در استان، سهم مهمی در پیشرفت و محرومیت زدایی مناطق محروم دارد افزود: در ستاد اجرایی فرمان، برنامه‌هایی برای اشتغالزایی و کارآفرینی افراد محروم و بیکار نیز اجرا می‌شود. از طریق آموزش حرفه‌ای، تسهیل راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و ارائه تسهیلات و مشاوره، تلاش می‌کنیم تا افراد بتوانند منابع درآمدی پایداری را برای خود فراهم کنند. این اقدامات بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی افراد می‌باشد و به کاهش فقر و بیکاری در جامعه کمک می‌کند.

اصغری با اشاره به فعالیت های موثر ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه سلامت و جمعیت از طریق بنیاد ۱۵ خرداد به تشریح طرح لبخند مادری و حمایت‌های ستاد از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو پرداخت و گفت: در ستاد اجرایی فرمان امام اصفهان، توجه ویژه‌ای به امور مربوط به زنان و خانواده‌ها داریم. برنامه‌هایی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار، ارائه خدمات به خانواده‌های معلول و ایجاد مراکز مشاوره خانواده در نظر گرفته شده است همچنین هدف ما در این زمینه، تقویت نقش زنان در جامعه و ارتقای سطح زندگی خانواده‌ها است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام اصفهان گفت:  در ستاد تلاش می‌شود تا ارتباط دوسویه و همکاری با نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی موجود در استان اصفهان تقویت شود. این همکاری‌ها به منظور بهره‌برداری از تجربیات و منابع موجود در جامعه و اجرای بهتر و هماهنگ‌تر برنامه‌ها و پروژه‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 7410

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =