ایجاد ۲۲۰ هزار شغل در کشور با حمایت بنیاد برکت از ۱۰۰۰ بنگاه کوچک و متوسط

با حمایت و مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام از ۱۰۰۰ بنگاه کوچک و متوسط، ۲۲۰ هزار نفر مشغول به کار شدند.

صبح امروز (چهارشنبه۱۴ دی) در مراسمی با حضور سرپرست و معاونان ستاد اجرایی فرمان امام ، معاون وزیر صنعت و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت ، آیین شکرانه هزارمین مشارکت اقتصادی بنیاد برکت در بنگاه‌های کوچک و متوسط سراسر کشور برگزار شد.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم اظهار داشت: باید واحدهای تولیدی و صنعتی به نحوی فعالیت داشته باشند که میزان تولیدات، محصولات و صادرات منجر به افزایش درآمد برای کشور و ارتقا نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.
عارف نوروزی افزود:امروز شکرانه مشارکت بنیاد برکت در هزارمین طرح را برگزار میکنیم،از این تعداد ۳۶۷ طرح را بر اساس مشارکت در سهام، ۷۷ طرح بر اساس مشارکت مدنی و ۵۲۵ طرح حمایتی و تسهیلات محور و ۳۱ طرح هم بر اساس الگوی جدید از طریق شتاب دهنده‌های کارآفرینی اجرا کردیم که در مجموع تعداد این طرح‌ها به هزار عدد رسید.
وی ادامه داد: از این هزار مشارکت، ۲۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده که ۴۴ هزار شغل مستقیم و ۱۷۶ هزار شغل غیرمستقیم بوده است؛
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار میلیارد تومان حجم کل سرمایه‌گذاری در این عرصه‌ها بوده است.
نوروزی افزود: هدف همیشگی ستاد اجرایی فرمان امام ، اشتغال و فراگیری سرمایه‌گذاری و افزایش قوام اقتصاد ملی و تقویت امنیت ملی و حفظ جمعیت در نقاط کمتر توسعه‌یافته و کم‌برخوردار و محروم بوده وهست.
نوروزی ادامه داد: در طول سال‌های اخیر تمرکز ستاد اجرایی فرمان امام از سرمایه‌گذاری در نقاط پربرخوردار به سمت نقاط کم‌برخوردار و تکیه بر مزیت‌های اقتصادی آن مناطق رفته است؛ طرح‌های اقتصادی بزرگ ستاد اجرایی هم به مناطق محرومی رفت که مزیت سرمایه‌گذاری داشتند وبخش خصوصی نمیتوانست برای سرمایه‌گذاری در آنها اقدام کند.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه گفت:در ۴۴۰ نقطه محروم شهری ایران و در ۱۱۵۰۰ روستای کشور فعال هستیم وبه وظایف خود برای رفع مشکلات و رفع محرومیت‌ها می‌پردازیم؛ ارائه و حمایت از طرح‌های تسهیلات محور و اجتماع محور و خرد و خانگی و مشارکت و احیای بنگاه‌های کوچک و متوسط ازجمله این خدمات است.
معاون صنایع، ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در این مراسم گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در بحث احیای کارخانه و کارگاه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل یک اقدام جهادی در این سال‌ها انجام داد که باید در کشور تبدیل به یک الگو شود.
سیدمحمد موسوی افزود:۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در سالجاری داشتیم و فقط ۵۰۰ میلیون دلار ناترازی داریم این در حالی است که درآمدهای نفتی را هنوز به این رقم اضافه نکرده‌ایم.
معاون وزیر صنعت تصریح کرد: باید همه تلاش‌های ما منجر به تولیدات دانش‌بنیان و صادرات محور باشد که البته این مهم همواره در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام قرار داشته است.
موسوی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین ناترازی ما مربوط به نقاط محروم و کم‌برخوردار است؛ بسیاری از شهرها را شناسایی کردیم که متاسفانه حتی از یک صنعت هم برخوردار نیستند اما در همین مناطق می‌بینیم بنیاد برکت سرمایه‌گذاری کرده و چندین واحد تولیدی راه‌اندازی کرده و خلا کم‌کاری بخش‌های دولتی را جبران کرده است.
وی افزود: در نقشه راهی که ترسیم کردیم باید بین وزارت صمت و ستاد اجرایی فرمان امام تقسیم کار صورت بگیرد تا از تولید و صنعت حمایت جدی کنیم.
مدیرعامل بنیاد برکت نیز دراین مراسم درخصوص ویژگی ۱۰۰۰ طرح مشارکتی اظهار داشت: این طرح‌ها و پروژه‌ها عمدتا در مناطق محروم و برای توسعه و شتاب‌دهی آنها انجام شده و وقتی هم به بهره‌برداری رسیده منجر به توسعه و پیشرفت مناطق اطراف آن هم شده است.
محمد ترکمانه تصریح کرد: ۵۲ درصد از این طرح‌ها در حوزه اشتغال، کشاورزی و غذایی بوده و ۳۸ درصد هم در حوزه صنعتی و ۱۰ درصد هم در حوزه خدماتی است.ترکمانه گفت: صادرات شرکت‌های مشارکتی در سالجاری ۲۵ میلیون دلار بوده که با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری صورت گرفته این عدد را به ۳۰۰ میلیون دلار خواهیم رساند.
وی با بیان اینکه برخی از این پروژه‌ها در ۲۵ طرح پارک و فناوری اجرایی شده گفت: یکی از هدف‌گذاری‌های ما ورود به زنجیره ارزش غذایی مانند پرورش شترمرغ و آبزی‌پروری و ... است؛ در مجموع ۲۴۰ هزار پروژه اجتماع‌محور عملیاتی شده و قرار است آنها را هم توسعه دهیم.
گفتنی است در این مراسم برخی از این پروژه‌های مشارکتی در یزد ، تبریز و کرمانشاه به صورت ویدئوکنفرانسی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در ادامه از تعدادی از کارآفرینان و مجریان موفق پروژه‌ها تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 5340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =