مدل‌های بنیاد برکت عامل تثبیت اشتغال در مازندران

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با پیاده کردن مدل‌های اشتغال‌زایی در استان مازندران منجر به توسعه پایدار و تثبیت اشتغال می‌شود.

سیدعلیرضا سیادتی دکترای کشاورزی به عنوان محقق معین در استان مازندران و مدرس دانشگاه چند سال است که به عنوان مجری بنیاد برکت در این استان فعالیت دارد. او در این مورد گفت: به خاطر علاقه به رشد منطقه وارد بنیاد شدم. در سال قبل بیش از 1400 طرح اجرا کردم که غالب آن در حوزه بومگردی و گل ‌و گیاه است. مناطق روستایی استان مازندارن پتانسیل بالایی در بومگردی دارد. قبلا مسافران به سواحل دریا و شهرهای بزرگ استان مازندارن سفر می‌کردند ولی اخیرا سفر به روستاها نیز رونق خوبی پیدا کرده است. کمبود امکانات مشکل اصلی بومگردی استان است که با کمک بنیاد برکت در حال رفع آن هستیم.

این مجری در تکمیل صحبت خود در این زمینه گفت: روستاهای استان مازندران ضمن دارا بودن طبیعت بکر و مردم مهربان دارای مشکلاتی در زمینه سکونت مسافران هستند. طی سال‌های اخیر مردم بومی پذیرای مهمانان بوده و برای احداث اقامتگاه و یا تعمیر منازل روستایی دنبال کمک هستند. بنیاد برکت در این حوزه فعالیت خوبی داشته و ما در کنار اجرای طرح‌های کشاورزی و دامپروری تعدادی طرح گردشگری و بومگردی را عملیاتی کرده‌ایم.

سیادتی در ادامه گفت: استان مازندران پتانسیل خوبی در پرورش گل و گیاه دارد که در این حوزه نیز طرح‌های خوبی داشته‌ایم و به اجرای طرح‌های جدید و دانش‌بنیان ورود کرده‌ایم. در حوزه گل و گیاه، جدا از بحث تولید در حوزه عرضه به بازارهای داخلی و حتی خارجی با کمک فناوری دانش‌بنیان و دیجیتال مارکتینگ مشکل فروش محصولات را حل کردیم. با 3 تسهیلگر در کنار دو مجری دیگر در حال رفع مشکلات حوزه گل و گیاه هستیم.

او در مورد طرح‌های آتی خود نیز توضیح داد و بر فعالیت در حوزه انرژی‌های سبز و حفاظت از محیط زیست تاکید کرد. سیادتی در این زمینه گفت: هرچند استان مازندران طبیعت خوبی دارد ولی مصرف بی‌رویه و بی‌توجهی گردشگران عامل تخریب محیط زیست منطقه بوده است. برای کاهش این مشکل نیز با کمک بنیاد برکت در حال کار بر روی انرژی‌های خورشیدی و سبز هستیم.

این مجری همچنین گفت: شیوه بنیاد برکت و پایش و اهلیت‌سنجی دقیق به همراه شبکه تسهیلگری و مدل‌های اشتغال‌زایی پیشرفته به ویژه «سحاب» و «آسمان» سبک جدید و بی‌نظیری در ایجاد اشتغال کشور ایجاد کرده است. ایجاد صندوق پشتیبان، آموزش، مشاوره، انواع حمایت مادی و معنوی بعد از پرداخت تسهیلات به تثبیت اشتغال و توسعه پایدار استان مازندران منجر شده است.

سیادتی در پایان از ورود بنیاد برکت به حوزه گیاهان دارویی خبر داد و بر محوریت دانش بنیان‌ها در این زمینه تاکید کرد.

کد خبر 5396

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =