تحویل ادوات طرح جهش تولید در دیم زارها به کشاورزان بخش کالپوش

53 دستگاه ادوات کشاورزی در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها به کشاورزان در بخش کالپوش شهرستان میامی تحویل داده شد.

در آیین تحویل ادوات کشاورزی که در بخش کالپوش شهرستان میامی با حضور دکتر مهاجر معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی ،مهندس قاسمی مدیرکل سازمان جهادکشاورزی استان سمنان و فرماندار شهرستان میامی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد ، حامد احمدی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره استان سمنان با تبریک اعیاد شعبانیه  افزود: امسال استان سمنان در طرح جهش تولید در دیمزارها کشور قرار گرفته است و اجرای این طرح  درسال زراعی جاری در سطح ۲۰ هزار هکتار از اراضی بخش کالپوش صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به طرح جهش تولید در دیمزارهای استان گفت: این طرح با همکاری جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل با هدف افزایش تولید در دیمزارها اجرایی می‌شود.

احمدی در ادامه افزود : در این مرحله برای خرید۵۳ دستگاه ادوات کشاورزی طرح جهش تولید در دیم‌زارهای منطقه کالپوش به ارزش ۴۷ میلیارد ریال از منابع ستاد اجرایی توسط بانک ملی  تسهیلات اعطا شده است که امروز این ادوات به کشاورزان منطقه تحویل می شود.

در ادامه علیرضا مهاجر معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن تشکر از مجریان طرح در استان و پشتیبانی های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره در طرح جهش تولید در دیم‌زارهای در منطقه کالپوش ابراز داشت: اراضی غنی و کشاورزان سخت‌کوش از جمله ظرفیت‌هایی که در صورت تلفیق با فناوری‌های نوین، دانش جدید و استفاده از امکانات می‌تواند ضمن افزایش تولید در واحد سطح، هزینه را کاهش و در نهایت تولید را در استان سمنان ارتقا ببخشد.

وی ضمن بیان اینکه برای افزایش تولید به اقدامات آموزشی نیاز داریم، افزود: در این طرح مفتخر به حمایت رهبر معظم انقلاب هستیم و امیدواریم بتوانیم رضایت ایشان و خداوند را کسب و نیاز تولید کشور را تأمین کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه ابر قدرت‌های شرق و غرب و چپ و راست در صدد گرفتن مسیر پیشرفت ایران هستند، ابراز داشت: این موضوع برای دیروز، امروز و فردا هم نخواهد بود مبارزه برابر زورگویی‌ها همواره در دوران‌ها و کشورهای مختلف وجود داشته و چاره‌ای نداریم که علاوه بر حوزه‌های نظامی و اجتماعی از لحاظ اقتصادی نیز قوی باشیم و یکی از راه‌های آن تأمین نیاز کشور از داخل است.

مهاجر ضمن بیان اینکه طی سال زراعی جاری چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشور تحت این طرح قرار دارد، تصریح کرد: این طرح شامل گندم، جو، دانه‌های روغنی، علوفه، حبوبات و محصولات قابل کشت در دیمزارها است

کد خبر 5665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =