از راه اندازی سامانه تشخیص کرونا با ۲۰ میلیون تماس و اعزام کاروان‌های سلامت به استان‌های درگیر تا راه‌اندازی پویشی برای توزیع بسته‌های بهداشتی ضدکرونا

بنابر دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر بسیج تمام امکانات ستاد و زیر مجموعه‌های آن برای مقابله کرونا، بنیاد احسان نیز در هفته‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای در این زمینه انجام داده است.

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این مطلب، افزود: یکی از اولین اقدامات ما در روزهای ابتدایی شیوع این ویروس، راه‌اندازی مرکز تماس ۴۰۳۰ با همکاری وزارت بهداشت برای انجام طرح ملی غربالگری در سراسر کشور و پاسخگویی به سوالات و دغدغه‌های کرونایی مردم بود که به گفته معاون وزیر بهداشت تاکنون ۲۰ میلیون تماس با این سامانه ثبت شده است.

وی افزود: روزانه بیش از ۲۵۰ هزار تماس با این مرکز گرفته میشود که توسط ۲۰۰۰ پزشک و پزشکیار و کارشناس پزشکی به این سوالات پاسخ داده میشود، همچنین برای ارتباط آسان‌تر مردم کد دستوری ussd *۴۰۳۰#  نیز راه‌اندازی شده که تست احتمال ابتلا به کرونا از این طریق نیز فراهم شده است.

ترکمانه اعزام پزشک و تیم‌های درمانی سیار را نیز از دیگر خدمات این بنیاد عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۰ کاروان سلامت جهت ارائه خدمات پزشکی و درمانی و دارویی رایگان به استان‌های کانون کرونا اعزام شدند و در کنار اینها سامانه تله مدیسین نیز برای ارتباط زنده بیماران در مناطق محروم با پزشکان متخصص در تهران راه‌اندازی و مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرعامل بنیاد احسان اهدا و توزیع بسته‌های بهداشتی ضدکرونایی در مناطق محروم کشور را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام برشمرد و خاطر نشان کرد: در اولین اقدام اهدای ۲۵ هزار پک بهداشتی به مردم محله شهید هرندی تهران و ضدعفونی کردن تمامی معابر و مساجد و اماکن عمومی این محله در دستور کار ما قرار گرفت.

وی افزود: در مرحله بعد اجرای این طرح در سراسر کشور را آغاز کردیم و از طریق حمایت از گروه‌های جهادی همکار ستاد اجرایی فرمان امام در سراسر کشور، ضدعفونی کردن معابر عمومی شهرها و روستاها و همچنین توزیع اقلام بهداشتی در مناطق کم برخوردار را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی افزود: درهمین راستا طی روزهای گذشته ۹۰ هزار پک بهداشتی شامل ماسک، محلول و ژل ضدعفونی کننده و مواد شوینده توسط ۳۰۰ گروه جهادی همکار بنیاد احسان ستاد اجرایی در ۵۰۰ نقطه کشور توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با حمایت ۱۵ میلیارد ریالی ستاد از نیروهای جهادی، در کارگاه‌های کوچک و بزرگ این گروه‌ها، تولید ماسک بهداشتی را هم آغاز کردیم و هم اکنون روزانه ۵۰ هزار ماسک دراین کارگاه‌ها تولید میکنیم.

ترکمانه به اقدام ویژه این بنیاد در برخی استان‌هایی که بیشتر با این بیماری درگیر هستند اشاره کرد و گفت: با تخصیص ۱۴ میلیارد ریال بودجه، بسته‌های ویژه‌ای شامل ماسک، گان و ژل بهداشتی به ۵ استان قم، گیلان، مازندران و کرمانشاه لرستان، ارسال خواهیم کرد.  

وی افزود: در روز میلاد امیرالمؤمنین هم برای تقدیر از زحمات مدافعان سلامت و تیم‌های پزشکی که در صف اول مبارزه با این ویروس هستند، جمعی از مدیران بنیاد احسان با حضور در بیمارستان‌های مرکز درمان بیماران کرونایی و اهدای شاخه گل به پزشکان و پرستاران و کادر درمانی از آنان تشکر و قدردانی کردند.

ترکمانه با بیان این مطلب که اقدامات این بنیاد تا ریشه کن شدن کامل این بیماری از کشور ادامه خواهد داشت افزود: طی روزهای آینده با راه اندازی پویش مردمی سلامت احسان از طریق سامانه دنیای احسان (با کد دستوری *۴۰۳۰*۳# )، اهدای بسته های بهداشتی ضدکرونایی برای خانوارهای مناطق کم برخوردار ارسال خواهیم کرد.

کد خبر 583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =